اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارگردان شرکت‌کننده در جشنواره نمایش‌های کمدی:

کمدی فاخر از لودگی و خنداندن تماشاگر به هر قیمتی مبرا است

خبرگزاری فارس: کارگردان شرکت‌کننده در جشنواره نمایش‌های کمدی گفت: تئاتر کمدی تعریف‌های متعددی دارد، اما این نکته حایز اهمیت است که کمدی فاخر با لودگی و خنداندن مخاطب به هر شکلی متفاوت است.

کمدی فاخر از لودگی و خنداندن تماشاگر به هر قیمتی مبرا است

هاجر پورسینا در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه با تئاتر «مبارک هوایی می‌شود» در جشنواره نمایش‌های کمدی حضور یافته است، اظهار کرد: شاید لودگی شیوه‌ای از نمایش‌های‌ کمدی باشد اما در این نمایش سعی کرده‌ایم کوچک‌ترین مسخره‌بازی وجود نداشته باشد، چرا که این تئاترها را برای یک جشنواره حرفه‌ای تئاتر کمدی آماده کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه «مبارک هوایی می‌شود» با تماشاگران خاص و عام بدون استفاده از الفاظ نادرست ارتباط برقرار می‌کند، تاکید کرد: چیزی که در اجرای نمایش‌های کمدی جا افتاده این است که بدون توجه به سن مخاطبان با شوخی‌هایی که گاه بسیار نامناسب است، توجه مخاطب را جلب کنند و این چیزی است که در برخی نمایش‌های جشنواره کمدی امسال نیز شاهد آن بودیم.

کارگردان تئاتر «مبارک هوایی می‌شود» افزود: لزومی به استفاده از الفاظ نادرست در صحنه مقدس تئاتر برای جذب مخاطبان وجود ندارد، چرا که این کار اهانتی به شعور بالای تماشاگران محسوب می‌شود، گویی با روش‌های صحیح نمی‌توان آنها را خنداند.

وی در توضیح کوتاهی درباره داستان «مبارک هوایی می‌شود» گفت: این تئاتر داستان عروسک خیمه شب بازی است که همیشه در نمایش‌های تکراری بازی می‌کنند، پس از اجرای نمایش عروسک‌ها شروع به صحبت می‌کنند و این‌گونه دنیای عروسک‌ها به نمایش درمی‌آید.

پورسینا افزود: یکی از تماشاگران که عکاس است، هر شب به تماشای تئاتر می‌آید و از عروسک‌ها عکس می‌گیرد که این موضوع سبب می‌شود، مبارک تصور کند که این فرد عاشق اوست و برای پیدا کردن وی از خیمه بیرون می‌زند.

وی با بیان اینکه شخصیت مبارک در این نمایش با دیگر عروسک‌ها متفاوت است، اظهار کرد: مبارک در برخورد با دنیای بیرون متوجه می‌شود که جایی که در آن قرار داشته بهترین جای ممکن برای وی بوده است.

*‌جشنواره تئاتر کمدی در ارتقای تئاتر اصفهان موثر بوده است

این کارگردان تئاتر با اشاره به اینکه جشنواره تئاتر کمدی در ارتقای تئاتر اصفهان موثر بوده است، گفت: اجرای عمومی که برای جشنواره در نظر گرفته شده مخاطبان زیادی را جذب می‌کند، ضمن اینکه کار خوب به ارتقای سطح فکر مردم کمک می‌کند.

وی اضافه کرد: برگزاری خوب جشنواره نمایش‌های کمدی در سال گذشته و استقبال مخاطبان سبب شد که در سال جاری بسیاری از کارگردانان تئاتر که سطح این جشنواره را بالاتر از جشنواره استانی می‌دانستند، وقت خود را تنها به جشنواره نمایش‌های کمدی اختصاص دهند.

پورسینا تاکید کرد: جشنواره سال گذشته به جوانان بها داد و این موضوع سبب شد شاهد کارهای تئاتر بسیار مناسبی در اصفهان باشیم که باعث تشویق قدیمی‌های تئاتر برای شرکت در جشنواره امسال شد که رقابت برای تولید کارهای خوب را افزایش می‌دهد و به ارتقای سطح تئاتر استان کمک شایان توجهی می‌کند.

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول