اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت تالار هنر اصفهان

سومین جشنواره نمایش‌های کمدی در اصفهان برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: به همت تالار هنر اصفهان و با همکاری مدیریت تفریحی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان سومین جشنواره نمایش‌های کمدی ویژه گروه‌های نمایشی استان اصفهان برگزار می‌شود.

سومین جشنواره نمایش‌های کمدی در اصفهان برگزار می‌شود

میثم بکتاشیان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به انتشار فراخوان این جشنواره اظهار داشت: موضوع جشنواره آزاد است، اما به آثاری که با موضوع‌های صله‌رحم، قناعت، خوش‌بینی، مدیریت خشم، تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی تولید شود، جوایز ویژه‌ای از طرف سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان اهدا می‌شود.

وی بهبود و ارتقای فرهنگ جامعه، افزایش نشاط در شهروندان و ترویج سبک زندگی متعالی و نشاط بخش را از جمله اهداف این جشنواره برشمرد و تصریح کرد: ایجاد بستری مناسب برای شناسایی استعدادهای جوانان در عرصه‌های هنرهای نمایشی، بسترسازی مناسب به منظور نهادینه کردن فرهنگ شادی مبتنی بر تعالیم اخلاقی و اعتلای فرهنگ عمومی با رویکرد گسترش و آشنایی بیش‌تر مردم با هنر نمایش از دیگر اهداف این جشنواره است.

دبیر سومین جشنواره نمایش‌های کمدی درباره بخش‌های مختلف این جشنواره نیز بیان داشت: جشنواره نمایش‌های کمدی در سه بخش اجرای نمایش صحنه‌ای، نمایش‌نامه‌خوانی و نمایشنامه‌نویسی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه تنها نمایش نامه‌های ایرانی در این جشنواره پذیرفته می‌شوند، تاکید کرد: اولویت پذیرش آثار با متون نمایشی است که پیش از این در هیچ جشنواره سراسری شرکت نکرده و یا به اجرای عمومی در نیامده باشد و متون چاپی و اقتباسی در بخش اجرای نمایش صحنه‌ای مورد ارزیابی قرار نمی‌گیرد.

بکتاشیان ادامه داد: هم‌چنین ارائه مجوز کتبی نویسنده به همراه نمایش‌نامه الزامی است و ستاد برگزاری جشنواره به هیچ عنوان طرح نمایش را نمی‌پذیرد.

وی با اشاره به اینکه حداکثر زمان اجرای آثار صحنه‌ای ارائه شده 60 دقیقه است، گفت: در بخش نمایش‌نامه‌خوانی شیوه اجرا به صورت انفرادی است و انتخاب نمایش‌نامه از بین نمایش‌نامه‌های معرفی شده توسط ستاد جشنواره است.

دبیر سومین جشنواره نمایش‌های کمدی درباره مراحل حضور در جشنواره نیز اظهار داشت: تکمیل و ارائه فرم تقاضانامه حضور در جشنواره، ارسال متون به صورت سه نسخه‌ تایپ شده و A4 یک رو به همراه فایل آن در محیط word بر روی لوح فشرده، ارائه حضوری فرم تقاضا به همراه یک قطعه عکس و فایل دیجیتال آن از جمله این مراحل است.

وی اضافه کرد: آثار پذیرفته شده حداقل موظف به دو اجرا در سالن‌ها و مکان‌های معین شده از طرف ستاد جشنواره هستند و 10 تا 15 میلیون ریال به اجرای نمایش‌های صحنه‌ای به عنوان کمک هزینه ورودی جشنواره اختصاص می‌یابد.

بکتاشیان تاکید کرد: آخرین مهلت ارسال متون 25 خردادماه، اعلام نتایج بازخوانی متون 10 تیرماه ،بازبینی آثار اجرای نمایش و نمایش‌نامه‌خوانی سوم تا نهم شهریورماه و زمان اجرای جشنواره 25 تا 30 شهریورماه سال جاری است.

وی درباره جوایز جشنواره نیز بیان داشت: در بخش اجرای صحنه‌ای به رتبه‌های اول، دوم و سوم در حوزه‌های نویسندگی، کارگردانی، بازیگری مرد، بازیگری زن، طراحی صحنه، موسیقی و گریم، پوستر و بروشور به ترتیب دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جوایز نقدی اهدا می‌شود.

این دبیر ادامه داد: هم‌چنین به نمایش‌های برگزیده جشنواره با انعقاد قرارداد فرصت اجرای عمومی در سال‌های 91 و 92 داده می‌شود.

وی درباره جوایز بخش نمایشنامه‌خوانی نیز تصریح کرد: در بخش نمایشنامه‌خوانی به رتبه‌های اول، دوم و سوم به ترتیب دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جوایز نقدی اهدا می‌شود.

بکتاشیان اضافه کرد: نمایش‌نامه‌هایی که با توجه اهداف و موضوع‌های سال سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری اصفهان تولید شود در صورت تأیید از طرف سازمان خریداری می‌شود.

به گزارش فارس، علاقه‌مندان برای دریافت فرم جشنواره و کسب اطلاعات بیش‌تر می‌توانند به دبیرخانه جشنواره واقع در میدان لاله مراجعه و یا با شماره 5660881 تماس بگیرند.

انتهای پیام/و10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول