اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از 14 تا 24 آبان صورت می‌گیرد؛

برگزاری جشنواره نمایش‌های کمدی در اصفهان

خبرگزاری فارس: به همت سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان از 14 تا 24 آبان ‌ماه جشنواره نمایش‌های کمدی در اصفهان برگزار می‌‌شود.

برگزاری جشنواره نمایش‌های کمدی در اصفهان
مدیر تالار هنر اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اعلام این خبر اظهار داشت: در راستای اهداف سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان درباره اوقات فراغت شهروندان این سازمان تصمیم به برگزاری دومین جشنواره نمایش‌های کمدی در سال جاری گرفت.
وی افزود: از جمله اهداف این جشنواره الگو‌دهی مناسب به جامعه شهروندی در راستای اشاعه فرهنگ نمایش و حمایت از هنرمندان متعهدی است که در راستای اهداف سازمان به مردم خدمت می‌کنند.
محمد مهدی مغروری تصریح کرد: در راستای این اهداف سال گذشته نخستین جشنواره نمایش‌های طنز توسط سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان برگزار شد که شامل نمایش‌های طنز کوتاه و پانتومیم بود.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه واژه طنز بیشتر در ادبیات کاربرد دارد و واژه کمدی برای نمایش‌ به کار می‌رود، امسال تصمیم گرفتیم جشنواره را به معنای صحیح و واقعی آن ارائه دهیم.
مدیر تالار هنر اصفهان افزود: به همین دلیل امسال نام جشنواره را به نمایش‌های کمدی تغییر داده و بخش نمایش‌های صحنه‌ای بلند و خیابانی را به آن اضافه کردیم که استقبال خوبی نیز از آن شد.
وی اضافه کرد: در مرحله اول فراخوان 142 اثر به دبیرخانه جشنواره رسید و نمایش‌نامه‌ها توسط سه داور معتبر بازخوانی شده و در نهایت 48 اثر به بخش‌های صحنه‌ای،کوتاه،خیابانی و جنبی راه یافت.
مغروری تاکید کرد: آثار پذیرفته شده در این بخش از 14 تا 18 آبان‌ماه در سالن‌های سطح شهر به اجرای عمومی درمی‌آید و روز 19 آبان در مراسم اختتامیه از آثار برگزیده معرفی و تقدیر می‌شود.
وی اضافه کرد: این جشنواره از معدود جشنواره‌هایی است که پس از برگزاری آن تئاترهای به نمایش در آمده رها نشده و حتی مواردی که انتخاب نشده ولی مورد استقبال مردم قرار گرفته‌اند در سطح شهر به اجرای عمومی در می‌آیند.
مدیر تالار هنر درباره وضعیت تئاتر اصفهان نیز اظهار داشت: لازم است متولی تئاتر که اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی است در سیاستگذاری‌های کلان تئاتر بازنگری کرده و قوانین فعلی را در راستای حمایت از هنرمندان به روز کند.
وی ادامه داد: نظر داوران جشنواره بیست و سوم درباره تئاتر اصفهان نسبی بوده و تنها درباره آثار ارائه شده به این جشنواره می‌تواند صحیح باشد.
مغروری تاکید کرد: نمایش‌هایی مانند «هولستر فرزند اصفهان» و «آنچه شما خواسته‌اید» که به جشنواره فرایبورگ آلمان راه یافته و در این شهر به اجرای عمومی در آمد، همچنین تله تئاتر «شهر ما» که در شب اختتامیه از شبکه چهار سیما پخش شد از جمله آثار فاخر تئاتر اصفهان است که در جشنواره حضور نداشت.
وی افزود: غنای تئاتر اصفهان بیشتر از آن است که این گونه در مورد آن قضاوت شود، در واقع می‌توان گفت آثار شاخص اصفهان از دید داوران به دور مانده و سبب قضاوت نادرستی درباره تئاتر اصفهان شده است.
مدیر تالار هنر تصریح کرد: پیگیری جوانان برای اینکه وارد جشنواره‌ها شده و صاحب عناوینی شوند خوب است، اما عدم شرکت پیشکسوتان و آثار فاخر در این جشنواره‌ها سوال برانگیز است.
وی ادامه داد: این در حالی است که  در استان‌های دیگر کارهای فاخر در جشنواره استانی  شرکت و در جشنواره فجر می‌درخشند، بنابراین  این موضوع که بسیاری از افراد صاحب‌ نام تئاتر اصفهان مایل به شرکت در این جشنواره نیستند تامل‌ برانگیز بوده و باید مورد بررسی و کارشناسی دقیق قرار گیرد.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول