اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی نیمه نخست امسال

بلایای طبیعی 62 میلیارد تومان به خراسان‌شمالی خسارت زد

خبرگزاری فارس: مدیر کل مدیریت بحران استان خراسان‌شمالی میزان خسارت‌های ناشی از وقوع حوادث غیر مترقبه در این استان طی نیمه نخست امسال را 62 میلیارد تومان اعلام کرد.

بلایای طبیعی 62 میلیارد تومان به خراسان‌شمالی خسارت زد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری خراسان‌شمالی سید علی میرکریمی اظهار کرد: برآورد میزان خسارات یاد شده از 9 مرحله سیل و یک مرحله زلزله در استان توسط دستگاه‌های متولی صورت گرفته و به تایید فرمانداران شهرستان‌ها رسیده است.

وی افزود: خسارات وارده طی 10 مرحله به سازمان مدیریت بحران کشور گزارش شده است، اما جبران کامل این حجم خسارات در حالی که این‌گونه حوادث در سراسر کشور نیز رخ می‌دهد و گزارشات مشابهی که از سایر استان‌ها نیز ارائه می‌شود، امکان پذیر نیست.

مدیر کل مدیریت بحران استان خراسان‌شمالی گفت: سازمان مدیریت بحران کشور طی امسال با پرداخت مبلغ 4 میلیارد و 800 میلیون تومان برای جبران خسارات حوادث استان موافقت کرده که پس از تصویب هیئت دولت، تخصیص خواهد یافت.

این مسئول یادآور شد: مطابق بند ش ماده 224 این قانون نیز به دولت اجازه داده شده تا بخشی از اعتبارات این بخش در پیشگیری و مقابله و جبران خسارات ناشی از حوادث غیر مترقبه و مدیریت خشکسالی و آمادگی مقابله با حوادث و سوانح هزینه شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، خراسان‌شمالی از استان‌های حادثه خیز کشور به شمار می‌رود.

انتهای پیام/ن30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول