اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی خبر داد:

معاینه ۳۰هزار کودک در طرح تنبلی چشم در خراسان شمالی

خبرگزاری فارس: مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی گفت: حدود 30 هزار کودک این استان در قالب طرح تنبلی چشم مورد معاینه قرار گرفتند.

معاینه ۳۰هزار کودک در طرح تنبلی چشم در خراسان شمالی
محمدرضا کاظم‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد با اشاره به اینکه طرح تنبلی چشم (آمبیلیوپی) از اول آبان امسال آغاز شده است، اظهار داشت: این طرح به واسطه استقبال خانواده‌ها تا پایان آذرماه جاری تمدید شد.
وی پیش بینی کرد تا مراجعه خانواده‌ها در اجرای طرح تنبلی چشم کودکان خراسان شمالی امسال در مقایسه با سال قبل چهار درصد افزایش یابد.
به گفته کاظم‌زاده،  از ابتدای اجرای این طرح تاکنون 15 هزار کودک در بجنورد مورد معاینه چشم قرار گرفتند.
وی تصریح کرد: در شهرستان‌های استان نیز بالای 90 درصد از کودکان سه تا شش سال خراسان شمالی در این طرح شرکت کردند.
مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی شمار پایگاه های ثابت و سیار پیش بینی شده برای اجرای این طرح را 600 پایگاه عنوان کرد و گفت: در اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم کودکانی که مشکوک تشخیص داده شوند و در صورتی که مبتلا به تنبلی چشم باشند تحت عمل جراحی قرار گرفته و یا برای آنان عینک تجویز می‌شود.
وی با تاکید بر اهمیت حضور والدین در پایگاه‌های سنجش بینایی اظهار داشت: والدینی که همراه با کودک خود برای معاینه به پایگاه مراجعه نکرده‌اند می‌توانند به پایگاه‌های ثابت و سیار در شهرستان محل زندگی خود مراجعه کنند.
کاظم‌زاده یادآور شد: همکاری بین والدین و تیم‌های سیار در مناطق روستایی می‌تواند از نابینایی بسیاری از کودکان جلوگیری کند.
انتهای پیام/خ۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول