اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس پیشگیری از معلولیت‌های بهزیستی استان قم خبر داد:

تمدید طرح پیشگیری از تنبلی چشم تا نیمه آذر ماه

خبرگزاری فارس: کارشناس پیشگیری از معلولیت‌های بهزیستی استان قم گفت: خانواده‌هایی که کودکان یک تا شش سال دارند از فرصت باقی مانده برای انجام معاینه و شرکت در طرح پیشگیری از تنبلی چشم استفاده کنند.

تمدید طرح پیشگیری از تنبلی چشم تا نیمه آذر ماه
علیرضا محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم کودکان یک تا شش سال اظهار کرد: زمان اجرای طرح تا 15 آذر ماه تمدید شده است و خانواده‌هایی که به هر دلیل برای معاینه چشم فرزند خود اقدام نکرده‌اند، می‌توانند از فرصت باقی مانده استفاده کنند.
وی با اشاره به آمار جهانی مبتلایان به تنبلی چشم ادامه داد: در حال حاضر پنج درصد جمعیت جهان مبتلا به تنبلی چشم هستند که این میزان در کشور 1.14 درصد است.
کارشناس پیشگیری از معلولیت‌های بهزیستی استان قم تصریح کرد: طرح پیشگیری از تنبلی چشم که در 15 سال گذشته در کشور اجرا شده است سبب تشخیص این بیماری و درمان آن شده است.
محمدی عنوان کرد: با وجود اینکه سازمان بهزیستی متولی اجرای این طرح است اما برخی خانواده‌ها به صورت مستقل اقدام کرده و به چشم‌پزشک‌ها شخصی مراجعه می‌کنند.
وی گفت: اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم در کشور شناسایی و درمان به موقع را میسر شده است و در صورت عدم اجرای این طرح تعداد زیادی به این بیماری مبتلا بودند.
کارشناس پیشگیری از معلولیت‌های بهزیستی استان قم ادامه داد: در طول 15 سال دوره اجرای این طرح، 18 میلیون کودک یک تا شش سال در این طرح شرکت کرده و مورد معاینه قرار گرفتند.
به گفته محمدی، در معاینه‌های صورت گرفته 211 هزار نفر مبتلا به تنبلی چشم شناسایی شدند که اگر طرح اجرا نمی‌شد به این میزان فرد نابینا و یا کم‌بینا در کشور وجود داشت.
وی خاطرنشان کرد: تنبلی چشم هیچگونه علامت ظاهری ندارد و تنها با معاینه مشخص می‌شود.
کارشناس پیشگیری از معلولیت‌های بهزیستی استان قم افزود: اگر تنبلی چشم تا قبل از پنج سالگی تشخیص داده شود بحث درمان و جلوگیری از ایجاد عارضه جدی موثر خواهد بود.
محمدی افزود: در صورت عدم تشخیص، این بیماری ماندگار شده و کم‌بینایی و نابینایی را برای فرد به همراه دارد.
انتهای پیام/ح20
 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول