اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پیشگیری بهزیستی بهزیستی خراسان‌رضوی:

تنبلی چشم در خراسان‌رضوی از متوسط کشوری کمتر است

خبرگزاری فارس: معاون امور پیشگیری بهزیستی بهزیستی خراسان‌رضوی گفت: میزان شیوع تنبلی چشم در استان 1.1 درصد است که از متوسط دولتی که مقدار آن 1.7 است کمتر است.

تنبلی چشم در خراسان‌رضوی از متوسط کشوری کمتر است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حسن حاجی‌پور ظهر امروز در نشست خبری مدیر کل سازمان بهزیستی خراسان‌رضوی که در سالن کنفرانس حوزه مدیریت سازمان بهزیستی خراسان‌رضوی برگزار شد، اظهار کرد: در 2 سال اخیر معاینات برای تنبلی چشم دائمی شده است.

وی در این راستا تصریح کرد: 8 دستگاه غربالگر بینایی را به شهرستان‌ها تحویل داده‌ایم و از تعداد معاینه شده حدود 10 درصد مشکوک شناخته شده‌اند.

معاون امور پیشگیری بهزیستی بهزیستی خراسان‌رضوی در این راستا ادامه داد: 166هزار و 634 نفر معاینه شده‌اند که از این تعداد در 175 مورد نیاز به ارجاع به چشم پزشک وجود داشت.

حاجی‌پور در ادامه با اشاره به بنیاد پیشگیری از معلولیت‌های مادرزاد اظهار کرد: خیران توانسته‌اند با ورود خود در این بنیاد سبب فعال‌تر شدن آن شوند.

وی با اشاره به اینکه در زمینه‌های مختلف آموزش‌هایی را داده‌ایم، اظهار کرد: این آموزش‌ها در زمینه‌های مختلف مانند آموزش‌های لازم برای پیش از ازدواج، مهارت‌های زندگی و غیره است.

معاون امور پیشگیری بهزیستی بهزیستی خراسان‌رضوی در ادامه افزود: همچنین با آموزش و پرورش به تفاهماتی رسیده‌ایم که در مورد محتوای بلوغ یک سری کلاس آموزشی برای نوجوانان برگزاری کنیم.

حاجی‌پور تعلق گرفتن یارانه به مشاوره را برای افراد واجد شرایط یکی از ملزومات دانست و اظهار کرد: افرادی هستند که در حاشیه شهر زندگی می‌کنند و این هزینه‌ها را برای مشاوره نمی‌توانند بپردازند بهزیستی تعدادی از آنها را می‌تواند پوشش دهد و الباقی نمی‌توانند از این مشاوره استفاده کنند.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه اعتیاد خاطرنشان کرد: یکی از این اقدامات این است که شبکه اجتماع محور پیشگیری از اعتیاد را در کشور ثبت کرده‌ایم اما، برای امور پیشگیری نیاز به اعتبارات بیشتر از این داریم.

انتهای پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول