اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی اردبیل خبر داد:

معاینه 43 هزار کودک در طرح پیشگیری از تنبلی چشم در اردبیل

خبرگزاری فارس: مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: در قالب اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم در 40 روز گذشته بیش از 43 هزار کودک مورد معاینه و آزمایش قرار گرفتند.

معاینه 43 هزار کودک در طرح پیشگیری از تنبلی چشم در اردبیل
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رویا احمدیان در نشست با تعدادی از انجمن‌های فعال در حوزه معلولان در اردبیل اظهار داشت: طرح پیشگیری از تنبلی چشم در مراکز پیش دبستانی و مهدهای کودک تا پایان آذرماه ادامه دارد و به نظر می‌رسد امسال بیش از 50 هزار کودک در این مراکز مورد معاینه و ارجاع به پزشک متخصص قرار گیرند.
وی با یادآوری اینکه از 43 هزار کودک آزمایش و معاینه شده در اردبیل، بیش از 450 نفر به دلیل داشتن مشکل بینایی به پزشک متخصص و مراکز درمانی ارجاع داده شدند، تصریح کرد: خانواده‌ها با یک اقدام به موقع می‌توانند از آسیب‌های بعدی به چشم کودکان و فرزندان خود جلوگیری کنند.
احمدیان به اجرای طرح غربالگری شنوایی نیز اشاره کرد و افزود: در راستای اجرای طرح غربالگری شنوایی نیز 12 هزار کودک مورد آزمایش قرار گرفتند که از این تعداد تنها هفت نفر دارای مشکل شنوایی تشخیص داده شده و مورد عمل جراحی قرار گرفتند.
این مسئول یکی از اقدامات اساسی بهزیستی را در کاهش آسیب‌های جسمی و روحی و روانی به ویژه معلولیت‌ها توجه به امر پیشگیری اعلام کرد و ادامه داد: در این زمینه با اقدامات خوبی که در حوزه آموزش و خانواده‌ها آغاز کردیم و همچنین آزمایشات قبل از ازدواج و مشاوره‌های رایگان ژنتیکی در این مورد معلولیت‌ها کاهش یافته است.
وی سرانه معلولیت در استان اردبیل را بسیار پایین نسبت به جامعه آماری اعلام کرد و ابراز داشت: با خدمات شایسته دولت خدمتگزار در حمایت از معلولان هم اکنون بیش از نیمی از معلولان استان اردبیل از خدمات بیمه تکمیلی و همچنین عرصه‌های ورزشی، علمی، هنری و اجتماعی بهره‌مند هستند.
به گزارش فارس، مدیرکل بهزیستی استان اردبیل در مورد ارایه خدمات مددکاری به معلولان نیز خاطرنشان کرد: ۲ هزار پرونده معلولان توسط خود معلولان در انجمن‌ها راهنمایی و مددکاری شده و مشکل آنها برطرف شده است.
این مسئول به تحصیل 960 دانش‌آموز معلول و 200 دانشجو در این ارتباط و خدمت‌رسانی به آنها به ویژه تأمین بخشی از شهریه دانشجویان اشاره کرد و گفت: توانمندی معلولان ما به حدی است که بسیاری از آنها تا سطح دکترا تحصیلات خود را ادامه داده و استعدادهای خود را به نمایش گذاشتند.
احمدیان ضرورت اجرایی شدن قانون جامع حمایت از معلولان را خواستار شد و اضافه کرد: این قانون زمانی شکل اجرا به خود می‌گیرد که تمام دستگاه‌ها دست به دست هم دهند تا زمینه بهره‌مندی معلولان از شایسته‌ترین خدمات فراهم شود.
وی در ادامه سخنان خود به اشتغال 850 نفر از معلولان و زنان سرپرست خانوار در شرکت‌های خصوصی و دولتی اشاره کرد و افزود: 250 نفر از این تعداد معلولانی هستند که براساس سهم سه درصدی استخدام معلولان جذب ادارات و دستگاه‌های اجرایی شدند.
مدیرکل بهزیستی استان اردبیل به حمایت‌های سازمان بهزیستی در حوزه مسکن، اشتغال و درمان از معلولان پرداخت و اذعان داشت: در این زمینه باید انسان‌های خیر و نیکواندیش ما را همراهی کنند تا با کمترین آسیب بتوانیم بیشترین خدمات را به افراد نیازمند اعلام کنیم.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول