اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌کل بهزیستی کرمان خبر داد:

معاینه 303 کودک فهرجی برای بیماری تنبلی چشم

خبرگزاری فارس: مدیر‌کل بهزیستی استان کرمان گفت: با استقرار پایگاه سنجش بینایی و بهره‌گیری از دستگاه بینایی‌سنجی و اپتومتریست مجرب‌، چشم تعداد 303 کودک دو تا شش ساله با هدف تشخیص بیماری تنبلی چشم در فهرج معاینه شدند.

معاینه 303 کودک فهرجی برای بیماری تنبلی چشم
رضا عباسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: همزمان با راه‌اندازی بیمارستان صحرایی سپاه ثارالله استان کرمان در منطقه محروم اسد‌آباد شهرستان فهرج در شرق استان کرمان‌، پایگاه سنجش بینایی اداره کل بهزیستی نیز برای سنجش و معاینه چشم کودکان دو تا شش ساله در محل این بیمارستان دایر شد. 
وی بیان کرد: اداره کل بهزیستی استان کرمان با حضور در جلسات هماهنگی پیش از راه‌اندازی بیمارستان صحرایی سپاه ثارالله بر اساس وظیفه قانونی و انقلابی خود‌، داوطلب ارائه تمام خدمات تشخیصی و توانبخشی خود در محل بیمارستان مذکور شد که با استقبال فرمانده سپاه ثارالله استان زمینه ارائه خدمات بهزیستی در زمان برپایی این بیمارستان صحرایی فراهم شد.
عباسی تصریح کرد: این اداره کل توانست در مدت زمان پنج روز فعالیت بیمارستان با استقرار پایگاه سنجش بینایی و بهره‌گیری از دستگاه بینایی‌سنجی و اپتومتریست مجرب‌، چشم تعداد 303 کودک دو تا شش ساله ‌را با هدف تشخیص بیماری تنبلی چشم معاینه کند.
وی عنوان کرد: از این تعداد شش کودک مشکوک به آمبلیوپی تشخیص داده شدند که برای انجام اقدامات درمانی بعدی به مراکز درمانی ارجاع شدند.
عباسی گفت‌: علاوه بر سنجش بینایی کودکان با هماهنگی صورت گرفته با مسئولان بیمارستان صحرایی سپاه و ابلاغ به اداره بهزیستی شهرستان بم به عنوان مرکز جامع توانبخشی شرق استان مقرر شد، تمام بیمارانی که به تشخیص پزشکان متخصص ارتوپد نیاز به انجام فیزیوتراپی دارند، برای دریافت خدمات فیزیوتراپی رایگان به بهزیستی بم ارجاع داده شوند.
وی خاطر‌نشان کرد: در این مدت درمانگاه توانپزشکی بهزیستی بم به صورت رایگان پذیرایی بیماران نیازمند به دریافت خدمات کار درمانی‌، شنوایی‌‌سنجی‌ و گفتاردرمانی بود که توسط پزشکان بیمارستان صحرایی سپاه ارجاع شده بودند.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول