اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری:

بیش از 3 هزار کودک مشکوک به تنبلی چشم هستند

خبرگزاری فارس: مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری از وجود 3 هزار و 74 کودک مشکوک به تنبلی چشم در این استان خبر داد.

بیش از 3 هزار کودک مشکوک به تنبلی چشم هستند

حسین سعیدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، با اشاره به اقدامات انجام گرفته در راستای معاینه چشم کودکان این استان اظهار داشت: تا امروز 40 هزار کودک در 511 پایگاه چشم‌پزشکی این استان مورد معاینه پزشک قرار گرفته‌اند.

وی افزود: از این تعداد کودکان معاینه شده، 3 هزار و 74 نفر مشکوک به تنبلی چشم تشخیص داده شده‌اند.

مدیرکل بهزیستی استان چهارمحال و بختیاری بیان داشت: برنامه‌ریزی‌های لازم برای انجام اقدامات لازم در این زمینه به عمل آمده که به زودی در دستور کار قرار می‌گیرند.

سعیدی گفت: به منظور آگاه‌سازی هر چه بیشتر اقشار مختلف جامعه در راستای پیشگیری از معلولیت‌ها، دوره‌های آموزشی کوتاه مدت برای شش هزار و 279 نفر از گروه‌های هدف با همکاری ادارات و ارگان‌های مختلف در سطح این استان برگزار شده است.

وی با بیان اینکه شش مرکز مشاور ژنتیک در نقاط مختلف استان چهارمحال و بختیاری وجود دارد، بیان داشت: در سال گذشته 2 هزار و 786 نفر از خدمات این مراکز بهره‌مند شدند.

مدیرکل بهزیستی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به وجود 12 مرکز مشاوره فعال در این استان خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته 10 هزار و 800 نفر به این مراکز مراجعه کردند و به طرح مسائل و مشکلات خود پرداختند و مشاوره لازم برای رفع مشکلات خود را دریافت کردند.

سعیدی به تعداد تماس‌گیرندگان با مرکز صدای مشاور این استان اشاره کرد و گفت: تاکنون 7 هزار و 850 نفر با این مراکز تماس گرفته‌اند.

وی ادامه داد: این مرکز با هدف ارائه خدمت مشاوره و مداخله به موقع به صورت تلفنی در زمینه‌های خانواده، کودک، ازدواج و تحصیل فعالیت می‌کند.

مدیرکل بهزیستی استان چهارمحال و بختیاری به فعالیت خانه سلامت روان در این استان اشاره کرد و گفت: این مراکز با هدف ارتقای سلامت روان فرد، گروه، خانواده و مشاوره اولیه به مراجعان در سطح استان فعالیت می‌کنند که سال گذشته به 4 هزار و 800 نفر خدمات‌رسانی کردند.

انتهای پیام/و20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول