اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار در کشور

نخستین نمایشگاه بسته‎بندی صنایع دستی در زنجان برپا می‎شود

خبرگزاری فارس:مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: نخستین نمایشگاه بسته‎بندی صنایع دستی برای نخستین بار در کشور در استان زنجان برپا می‌ شود.

نخستین نمایشگاه بسته‎بندی صنایع دستی در زنجان برپا می‎شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، یحیی نقی‎زاده‌محجوب، شامگاه پنج‎شنبه در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: برند صنایع دستی استان زنجان تهیه شده است.

وی با اشاره به اینکه استان زنجان به عنوان استان پایلوت برای اجرای طرح بسته‎بندی محصولات صنایع دستی انتخاب شده است، خاطرنشان کرد: اعتباری بالغ بر یک هزار و 500 میلیون ریال برای بسته‎بندی حرفه‎ای و تخصصی صنایع دستی کشور در استان زنجان تامین شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه اعتبار مورد نظر در سه فاز مطالعه، تولید انبوه و آموزش تعریف شده بود، اضافه کرد: مطالعات لازم بر روی محصولات صنایع دستی با محوریت صنایع دستی استان زنجان انجام شده است.

این مسئول با اشاره به اینکه در حال حاضر 30 نوع بسته‎بندی در استان زنجان ارائه شده است، یادآور شد: ایمنی، مقرون به صرفه بودن و جابه‎جایی صنایع دستی در طراحی این بسته‎بندی‎ها مورد تاکید قرار گرفته است.

نقی‎زاده‌محجوب با بیان اینکه استان زنجان نخستین استانی در سطح کشور است که اقدام به طراحی انواع بسته‎بندی برای محصولات صنایع دستی کرده است، تصریح کرد: صدور نمادهای هنری و فرهنگی کشور به سایر کشورها از جمله مزیت‎های بسته‎بندی صنایع دستی به شمار می‎رود.

وی با بیان اینکه امکان تولید انواع بسته‎بندی توسط شرکت‎های خصوصی و فروشندگان صنایع دستی فراهم شده است، ادامه داد: با توجه به بررسی‎ها و مطالعات صورت گرفته از ساده‎ترین روش‎ها و مواد برای بسته‎بندی محصولات صنایع دستی در استان زنجان استفاده شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با اشاره به اینکه بسته‎بندی‏های طراحی شده به عنوان برند صنایع دستی استان زنجان نیز معرفی می‏‌شود، عنوان کرد: استفاده از این بسته‎بندی‏ها امتیاز خوبی برای محصولات صنایع دستی استان به شمار می‌ رود.

این مسئول با اشاره بر اینکه برند صنایع دستی استان زنجان شامل طرحی از پلان گنبد جهانی سلطانیه و نمادهایی از صنایع دستی و هنرهای سنتی استان می‎شود، اضافه کرد: شکل ظاهری این برند با معانی و پیام‎های آن کاملا مرتبط است.

نقی‎زاده‌محجوب با بیان اینکه با برنامه‎ریزی‎های صورت گرفته بخشی از موزه صنایع دستی استان زنجان (بنای دارایی) به نمایش بسته‎بندی محصولات صنایع دستی اختصاص می‏یابد، تصریح کرد: بسته‎بندی یکی از زنجیره‎های تولید، توزیع و صادرات صنایع دستی است که به آن پرداخته نشده بود.

وی با اشاره به اینکه همایش "تاثیر طراحی صنعتی در محصولات صنایع دستی" در استان زنجان برگزار می‎شود، ادامه داد: در این همایش به تولید صنایع دستی در انواع و مدل‏های مختلف پرداخته می‎شود.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه ساخت و احداث بازارچه‎ها و شهرک‎های صنایع دستی در استان زنجان از جمله برنامه‎های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری محسوب می‎شود، اضافه کرد: اداراتی که ویترین مناسبی را برای گذاشتن صنایع دستی فراهم کنند به صورت رایگان به آنها صنایع دستی ارائه می‌ شود.

این مسئول با اشاره به اینکه در حال حاضر بازگشت به سوی صنایع دستی در جامعه مشاهده می‎شود، یادآور شد: مردم استقبال بسیار خوبی از این صنایع و هنرهای سنتی دارند.

نقی‎زاده‌محجوب با بیان اینکه امکان فروش اینترنتی محصولات صنایع دستی استان زنجان نیز در حال فراهم شدن است، تصریح کرد: در حال حاضر با یکی از شرکت‎های خصوصی در این زمینه وارد مذاکره شده‎ایم.

وی با تاکید بر اینکه بسترهای لازم برای فروش اینترنتی محصولات صنایع دستی استان زنجان توسط اداره کل پست فراهم شده است، گفت: دفاتر پیشخوان دولتی نیز آمادگی خود را در این زمینه برای ارائه خدمات اعلام کرده‏‌اند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان به برگزاری کارگاه‎های زنده یا ورک‏شاپ‎های صنایع دستی در محل موزه دارایی و رختشویخانه اشاره کرد و متذکر شد: در مجموع 20 غرفه برای این کارگاه‎ها اختصاص یافته است.

این مسئول همچنین به احداث شهرک صنایع دستی استان زنجان نیز اشاره کرد و اذعان داشت: این شهرک در زمینی به مساحت 9 هکتار در ورودی شهر زنجان احداث می‌ شود.

انتهای پیام/ن10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول