اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت هفته دفاع مقدس

نمایشگاه «جنگی که بود، راهی که هست» برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر فرهنگسرای پایداری اصفهان از برگزاری نمایشگاه «جنگی که بود، راهی که هست» در هفته دفاع مقدس خبر داد.

نمایشگاه «جنگی که بود، راهی که هست» برگزار می‌شود

آرش میریان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: این نمایشگاه از آغاز هفته دفاع مقدس به شکل دائمی در گلستان شهدا برگزار می‌شود و بازدید آن از ساعت هشت صبح تا 18 برای عموم مردم آزاد است.

وی افزود: همچنین با آغاز هفته دفاع مقدس سه کانون راویان جوان، خادمان شهدا و مادران آسمانی فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

مدیر فرهنگسرای پایداری اصفهان درباره کانون راویان جوان گفت: دغدغه اصلی ما درباره تاریخ شفاهی دفاع مقدس این است که اگر به هر دلیلی راویان پیشین دفاع مقدس از چرخه روایتگری حذف شوند، کمبودی برای نسل‌های آینده به وجود می‌آید و کسی نیست که این مفاهیم را به آنها منتقل کند.

وی افزود: به همین دلیل ایجاد و راه‌اندازی کانون راویان جوان دفاع مقدس را در برنامه کاری خود قرار دادیم.

میریان همچنین در توضیح عملکرد کانون مادران شاهد و کانون خادمان شهدا تصریح کرد: افراد مختلف گرایش‌های خاص و متفاوتی در زمینه شهدا دارند که لازم است در کمیته‌های تخصصی جذب و ساماندهی شوند تا بتوانند در زمینه‌های مورد علاقه خود درباره شهدا فعالیت ‌‌کنند.

وی با بیان اینکه هدف از تشکیل کانون خادمان شهدا استفاده از ظرفیت‌های مردمی داوطلب است، ادامه داد: این کانون دارای کمیته‌های تخصصی مانند نویسندگی، پژوهشگری، تحقیق و تشریفات و روابط عمومی است و به طور مثال برای تهیه سی دی مولتی‌مدیای شهدای نوجوان کمیته‌های مختلف این کانون مانند پژوهشگران، محققان، نویسندگان و مونتاژکاران با یکدیگر همکاری کرده و پروژه‌های اجرایی با نام خودشان تولید می‌شود.

مدیر فرهنگسرای پایداری تاکید کرد: در کانون مادران آسمانی نیز مادران، خواهران و همسران و دختران شاهد و ایثارگر به صورت هفتگی جلسه دارند تا در کنار آموزش مهارت‌های خانواده مهارت‌های دینی و مذهبی را تحت عنوان احیای هویت مذهبی آموزش می‌بینند.

وی با بیان اینکه گلستان گردی مطابق سنوات گذشته با رویکردی جدید برگزار می‌شود، اظهار کرد: در برنامه جدید گروه‌ها محدود شده‌اند و غنای برنامه را افزایش داده‌ایم و برای ارائه موضوع‌های جدید نیز تحقیق‌هایی انجام داده‌ایم و این برنامه از 10 مهرماه آغاز می‌شود.

میریان اضافه کرد: این برنامه ویژه گروه‌ها و تشکل‌ها است و مخاطبان آن بیشتر مقاطع دبستان، راهنمایی و بخشی از دبیرستان هستند که طی دو ساعت برنامه به بازدید از نمایشگاه می‌پردازند و به کمک راویان دفاع مقدس و پخش فیلم و اجرای تئاتر زیبایی‌های دفاع مقدس را برای آنها به نمایش گذاشته‌ایم.

وی تاکید کرد: این نمایشگاه دائمی است و به صورت فصلی موضوع‌های آن عوض می‌شود.

میریان تصریح کرد: برگزاری مراسم افتتاحیه جشنواره کودک نیز به فرهنگسرای پایداری واگذار شده است که طی برنامه‌های ویژه‌ای در گلستان شهدا افتتاح می‌شود.

انتهای پیام/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول