اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار گیلان:

متوسط سرانه فضای ورزشی گیلان افزایش یابد

خبرگزاری فارس: استاندار گیلان گفت: متوسط سرانه فضای ورزشی گیلان باید افزایش یابد.

متوسط سرانه فضای ورزشی گیلان افزایش یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، کیهان هاشم‌نیا در نشست با روسای اداره‌ها، اعضای هیئت‌های ورزشی و سمن‌های اداره کل ورزش و جوانان گیلان با اشاره به اینکه در آغاز دولت نهم به ازای هر نفر 17 سانتی‌متر مربع فضای ورزشی وجود داشت، اظهار کرد: این فضا امروز به یک متر مربع و استاندارد نزدیک شده است.

وی با بیان اینکه در شهر انزلی از جمعیت 130 هزار نفری آن تعداد 20 هزار نفر ورزشکار هستند، افزود: هفته آینده جلسه‌ای با نماینده سمن‌ها و روسای هیئت‌های ورزشی استان برگزار می‌کنیم.

استاندار گیلان با تصریح بر اینکه متوسط سرانه فضای ورزشی در کشور باید افزایش یابد، خاطرنشان کرد: با توجه به جمعیت کوچک استان، تراکم بالایی از جمعیت آن ورزشکار هستند که نیاز به افزایش سرانه ورزشی است.

وی اذعان کرد: با توجه به خصوصیات خاص آب و هوای  استان باید فضای لازم را آماده کنیم که جوانان بتوانند از آن بهره‌مند شوند.

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان نیز در مراسم مذکور با اشاره به اینکه ورزش گیلان برنامه‌محوری را در دستور کار خود دارد، گفت: 14 پروژه در دهه فجر سال گذشته و 18 پروژه در هفته دولت سال‌جاری در تمام شهرستان‌ها افتتاح شد.

محمد بابایی با بیان اینکه سرانه فضای ورزشی استان 58 متر مربع بود که به 62 متر مربع افزایش پیدا کرده است، اظهار کرد: مجموع مدال‌های کسب‌شده توسط ورزشکاران استان در مسابقات مختلف در سال 89 یک‌هزار و 259 مدال بوده که در سال 90 به یک‌هزار و 486 مدال رسید.

وی از وجود 95 تیم ورزشی گیلان در لیگ‌های مختلف مسابقات ورزشی کشور خبر داد.

نماینده مردم رشت نیز در مراسم افتتاح مجموعه چندمنظوره شش هزار نفری شهدای این شهر با اشاره به اینکه گیلان از سال 1323 دارای هیئت ورزشی بوده است، اظهار کرد: پس از تشکیل نخستین تیم ملی فوتبال سه گیلانی در آن حضور داشتند.

غلامعلی جعفرزاده با بیان اینکه زمانی که ایران فاقد سرود ملی بود پهلوان نامجو نخستین مدال طلا را برای ایران به ارمغان آورد، افزود: حدود 65 سال پیش در شهر رشت مسابقات والیبال بانوان برگزار شد.

به گفته وی، نخستین قهرمان پرتاب دیسک در سال 1353 از گیلان بود.

این نماینده با اشاره به اینکه گیلان فاقد استخر شنای استاندارد است، خاطرنشان کرد: ورزشکاران گیلانی تاکنون یک‌هزار و 700 مدال در مسابقات مختلف کسب کرده‌اند.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول