اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر هیئت ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی محلی خبر داد

آغاز رقابت‌های المپیاد فرهنگی ورزشی بانوان اصفهان از فردا

خبرگزاری فارس: دبیر هیئت ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی محلی گفت: رقابت‌های المپیاد فرهنگی ورزشی ویژه بانوان اصفهان از فردا آغاز می‌شود.

آغاز رقابت‌های المپیاد فرهنگی ورزشی بانوان اصفهان از فردا

علی صفایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: چهارمین المپیاد فرهنگی ورزشی روستاییان استان اصفهان در هفت رشته ورزشی ویژه بانوان برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: این جشنواره در هفت رشته ورزشی شامل سوارکاری، دو و میدانی، طناب‌کشی، دال پلان، هفت سنگ، لی لی و بازی‌های بومی و محلی است و ورزشکاران 23 شهرستان استان اصفهان در آن حضور دارند.

دبیر هیئت ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی محلی با بیان اینکه افتتاحیه این المپیاد پنج‌شنبه 30 شهریورماه در اردوگاه شهید بهشتی است، افزود: این رقابت‌های ورزشی در سه روز و به صورت متمرکز برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در سال‌های گذشته این جشنواره 600 ورزشکار در رقابت‌ها حاضر می‌شدند و پیش‌بینی امسال نیز همین تعداد است، همچنین نفرات اول تا سوم هر رشته ورزشی به طور جداگانه جایزه و نشان جشنواره دریافت می‌کنند.

دبیر هیئت ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی محلی استان اصفهان در مورد داوری این مسابقات تصریح‌ کرد: برگه‌های مخصوصی برای داوری این مسابقات در نظر گرفته شده است و در اختیار داوران قرار داده می‌شود.

وی اضافه کرد: رشته‌های دو و میدانی شامل مسابقات دو 60، 400، 800، 1500 متر و پرتاب وزنه است، همچنین سوارکاری مسابقات در رشته کورس برگزار می‌شود.

صفایی در ادامه از انتشار کتاب بازی‌های بومی محلی استان اصفهان خبر داد و افزود: این کتاب همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی منتشر و تمام هیئت‌های ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی محلی تابعه استان اصفهان موظفند بازی‌های بومی محلی خود را معرفی کنند تا هیئت استان بتواند ورزش‌های آنان را منتشر کند و هر فصل این کتاب هم اختصاص به یک شهرستان دارد.

انتهای پیام/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول