اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران:

مراکز تربیت معلم تعطیل نمی‌شوند

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اعلام اینکه با فعالیت دانشگاه فرهنگیان، مراکز تربیت معلم تعطیل نمی‌شوند، گفت: مراکز تربیت معلم به عنوان دانشکده‌های زیر مجموعه دانشگاه فرهنگیان به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

مراکز تربیت معلم تعطیل نمی‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، محمدعلی امیری بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران در نشستی خبری که به مناسبت آغاز سال تحصیلی برگزار شد، شعار بازگشایی امسال مدارس را در محکومیت توهین فیلم‌ساز صهیونیستی به رسول گرامی اسلام، «لا اله الا الله» و «محمد رسول‌الله» اعلام کرد.

وی خاطرنشان کرد: توهین به رسول گرامی اسلام در حالی انجام شد که می‌خواستند از ابزار آزادی بیان استفاده کنند و به نبی مکرم اسلام جسارت کردند.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران تلاقی شروع مدرسه با هفته بزرگداشت دفاع مقدس را مناسبتی خوش‌یمن برشمرد و تصریح کرد: سرود ولایت در کنار قرائت آیت‌الکرسی در روز بازگشایی مدارس مازندران اجرایی می‌شود.

* 90 درصد کلاس‌های ششم ابتدایی در مازندران به امکانات هوشمند مجهز شدند

وی از آمادگی 41 هزار و 800 معلم مازندرانی برای تربیت بیش از 470 هزار دانش‌آموز استان خبر داد و بیان داشت: امسال در مقطع ابتدایی به دلیل ورود مقطع ششم ابتدایی با کلاس و مدارس بیشتری روبرو هستیم.

امیری اعلام کرد: در استان مازندران یک‌هزار و 81 کلاس ششم ابتدایی در مدارس دولتی و 222 کلاس ششم ابتدایی در مدارس غیردولتی برپا شد.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران تعداد دانش‌آموزان کلاس اول ابتدایی مازندران را 42 هزار نفر اعلام کرد و ادامه داد: 90 درصد کلاس‌های ششم ابتدایی در مازندران به امکانات هوشمند مجهز شدند.

این مسئول با تاکید بر اینکه برای همگام‌سازی هدف‌های آموزشی و تربیتی دانش‌آموزان ششم ابتدایی، 188 ساعت کلاس آموزشی برای معلمان این مقطع برگزار شده، تصریح کرد: امسال برای نخستین بار مقاطع دوم و ششم ابتدایی با کتاب‌های جدید آشنا می‌شوند و مورد آموزش قرار می‌گیرند.

* اضافه شدن 93 مدرسه خاص در مازندران

این مسئول از تعیین معلمان برای تمام مدارس مازندران خبر داد و خاطرنشان کرد: تمام مدارس مازندران آمادگی لازم را برای پذیرش دانش‌آموزان و معلمان دارند.

امیری با اعلام اینکه برای تمام مدارس شبانه‌روزی نیز آذوقه و نیازمندی‌های آموزشی و تربیتی مهیا شده است، عنوان کرد: نیازهای گرمایشی مدارس مازندران در تمام سطوح شهری، روستایی و کوهستانی تامین شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران از اضافه شدن 93 مدرسه خاص در مازندران شامل مدرسه شاهد، هیئت امنایی، تخصصی قرآن، نمونه دولتی، تیزهوشان و مدرسه تخصصی تربیت بدنی به مجموعه مدارس مازندران در سال تحصیلی جدید خبر داد.

وی اقدام تک‌نوبته کردن مدارس مازندران را رویکرد پیگیرانه آموزش و پرورش مازندران اعلام کرد و بیان داشت: در حال حاضر با اضافه شدن 147 مدرسه، 96 درصد مدارس مازندران یک‌نوبته اداره می‌شود.

* مردم در هوشمندسازی مدارس سنگ تمام گذاشتند

امیری در بخش دیگری از سخنانش، سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش را مساوی با اجرای سیستم 6-3-3 ندانست و افزود: تاکنون چتر فلسفی آموزش و پرورش برگرفته از آموزش و پرورش فرانسه و انگلیس بود، تغییرات نظام آموزشی در حدود 10 سال گذشته نیز از کشور ژاپن گرفته بود که در سند جدید سعی می‌شود تعریف جدید از انسان بر پایه معرفت دینی اصیل، تعریف جدید از وجوه تربیتی و حوزه‌های مختلف تربیتی و بهره‌گیری از روش‌‌های قرآنی، عملی شود.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با تاکید بر اینکه مردم در هوشمندسازی مدارس سنگ تمام گذاشتند، اضافه کرد: تاکنون یک هزار و 500 مدرسه با همکاری دولت، خیران و مردم هوشمندسازی شد.

وی با اعلام اینکه تا پایان سال تحصیلی جدید، بیش از 2 هزار مدرسه در مازندران هوشمندسازی می‌شود از حضور یک خبرنگار و فوتبالیست مازندرانی برای هوشمندسازی مدارس خبر داد.

* در هدایت تحصیلی به هدف‌گذاری منظور شده نرسیدیم

وی با اشاره به تاکید مسئولان در اجرای درست طرح هدایت تحصیلی از فعالیت 217 هنرستان مستقل و 102 هنرستان ضمیمه در این باره خبر داد و بیان داشت: براساس برنامه چهارم و پنجم توسعه باید بیش از 57 درصد دانش‌آموزان در رشته کار و دانش و فنی و حرفه‌ای هدایت شوند.

امیری خاطرنشان کرد: هنوز هدایت تحصیلی موردنظر در مازندران به هدف‌گذاری منظور شده نرسیده است.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به آغاز به کار دانشگاه فرهنگیان در دو پردیس دخترانه و پسرانه در مازندران تصریح کرد: پذیرفته‌شدگان در این دانشگاه از روز اول ثبت‌نام، کادر آموزشی و اداری آموزش و پرورش محسوب می‌شوند و مورد حمایت قرار می‌گیرند.

* مراکز تربیت معلم تعطیل نمی‌شوند

وی با اعلام اینکه با فعالیت این دانشگاه، مراکز تربیت معلم تعطیل نمی‌شوند، یادآور شد: مراکز تربیت معلم به عنوان دانشکده‌های زیر مجموعه دانشگاه فرهنگیان به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

امیری اعلام کرد: در سال نخست فعالیت دانشگاه فرهنگیان در مازندران، یک هزار و 117 دانشجو پذیرش شدند.

این مسئول در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس درباره آخرین وضعیت پدرام افشار که ادعا کرده بود رتبه کنکور وی به دلیل لحاظ نشدن معدل 20 وی، جابه‌جا شده، گفت: سازمان سنجش بعد از پیگیری‌های آموزش و پرورش مازندران اعلام کرد که در رتبه‌بندی کنکور تغییری داده نمی‌شود، شنیدم که افشار نیز دیگر پیگیر این قضیه نیست.

* کمک به مدارس نباید با کج‌سلیقگی اخذ اجباری از والدین خراب شود

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران از همکاری مردم در اداره نیازمندی‌های آموزش و پرورش تشکر کرد و درباره اخذ وجه ثبت‌نام از والدین گفت: کمک به مدارس نباید با کج‌سلیقگی اخذ اجباری از والدین خراب شود.

وی درباره آخرین وضعیت ساخت خانه علم در بهشهر، اجرای این مصوبه را از محل اعتبارات ملی میسر دانست و ابراز داشت: اجرای این مصوبه ربطی به آموزش و پرورش مازندران ندارد، فقط پیگیر اجرای مصوبه از طریق استانداری مازندران و مسئولان ملی هستیم.

امیری از اختصاص 200 میلیون تومان برای حصارکشی محل اجرای طرح خانه معلم در مازندران خبر داد و اذعان داشت: برای اجرای ملی این طرح نیز مشاور گرفته شده تا از محل اعتبارات ملی ساخته شود.

انتهای پیام/ن10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول