اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اردبیل:

تربیت شایسته دانش‌آموز نماد قدرت اعتقادی معلم است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت‌: تربیت شایسته و عقلانی دانش‌آموز نماد قدرت معلم و توان فکری و اعتقادی وی است.

تربیت شایسته دانش‌آموز نماد قدرت اعتقادی معلم است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام سید حسن عاملی ظهر امروز در دیدار با 90 نفر از مدیران مدارس خاص و قرآنی در اردبیل در آستانه بازگشایی مدارس اظهار داشت: آنچه که معلمان ما باید بیش از پیش به آن توجه کنند انجام رسالت و ماموریت خطیری است که خداوند بر عهده وی گذاشته است و هدف این است که با تربیت انسان‌ها خداوند می‌خواهد غرض خلقت تامین شود که اگر چنین نباشد دنیا هیچ ارزشی ندارد.

وی با اشاره به اینکه خداوند دنیا را بر پایه انسان‌های صالح و نیکو بنیاد نهاده است، خاطرنشان کرد: اگر انسان هادی و راهنما در این دنیا نباشد هیچ چیز در این دنیا معنا نخواهد داشت و معلمان همین نقش هدایتگری را ایفا می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان با یادآوری اینکه ماهیان نیز استغفار پروردگار را می‌کنند، گفت:‌ در این جهان خداوند دو طایفه را مدح کرده که یکی فرشتگان و دیگری عالمان و معلمان است که شایسته است معلمان ما این ارزش خود را قدر بدانند.

عاملی یادآور شد: اگر قرار باشد معلمان ما موظفی کار کنند هیچ گاه توفیقی در تربیت دانش‌آموزان به دست نخواهند آورد چرا که این کودکان که به شما سپرده می‌شوند امانتی بزرگ و الهی در دست مردم است.

وی خطاب به معلمان تاکید کرد: شما باید بر دو محور اساسی عقل و قلب دانش‌آموز حکمرانی کنید و وظیفه شما این است تا احساسات و عواطف لطیف را در قلب دانش‌آموز ایجاد کرده و از سوی دیگر عقل منطقی را در وی رشد دهید چراکه بدون عقل علم نیز به هیچ دردی نمی‌خورد.

امام جمعه اردبیل عقلانیت را سبب نجات معنوی جامعه اعلام کرد و افزود: اگر عقلانیت نباشد نجاست معنوی همه جا را پر خواهد کرد و همه هر کاری که از دستشان برآید انجام می‌دهند.

عاملی تربیت شایسته امام راحل توسط آیت‌الله شاه‌آبادی را یادآور شد و بیان داشت:‌ اگر فردی مربی همچون مرحوم شاه‌آبادی نبود خمینی کبیر نیز تربیت نمی‌یافت و ما امروز شاهد چنین انقلاب و تحولی نبودیم.

وی مطالبه اصلی معلمان را ایجاد فضایی برای رشد استعدادهای خدادادی اعلام کرد و گفت: اگر این فضا ایجاد نشود تمام این استعدادها در یک قبرستان متروک دفن خواهد شد.

نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: باید به حال جوانی که پاره آهنی را برداشته و به جان خیابان‌ها افتاده خون گریه کنیم و بدتر از همه به این امر غبطه بخوریم که چرا این جوان با افتادن به محرومیت عقلانی حقیر و فرومایه شده است.

عاملی با اشاره به اینکه دنیا را آدم‌های حقیر به هلاکت می‌کشانند، ادامه داد:‌افرادی که به عنوان دانش‌آموز به دستان شما سپرده می‌شود باید با نفس‌های بلند و بزرگ تربیت شوند و این وظیفه خطیری است که خداوند بر عهده معلم نهاده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی تصریح کرد: شاگردی که از مدرسه خارج و رفتاری را در بیرون از مدرسه به نمایش می‌گذارد تابلو و تصویر‌گر تربیت معلم است بنابراین باید تمام حرکات و سکنات شما که در دانش‌آموز تبلور می‌یابد الهی و اسلامی باشد.

نماینده ولی فقیه در استان خداوند را ناظر همه اعمال انسان دانست و عنوان کرد:‌خدا نکند کسی از چشم خدا بیفتد که اگر چنین شود مصیبت عظیمی دامن وی را گرفته است.

عاملی وظیفه نظام جمهوری اسلامی را سرمایه‌گذاری در تربیت این جوانان و دانش‌آموزان اعلام کرد و ابراز داشت:‌ اگر بخواهیم کشور، نظام اسلامی، غیرت،‌ شرف و آزادگی ادامه یابد باید چنین دانش‌آموزانی را الهی تربیت کنیم.

وی گفت: انسان‌های بزرگ برای کشور نیاز است و شما باید افرادی را تربیت کنید تا قدر و قیمت زیاد داشته باشند چراکه انسان‌های ارزان قیمت بسیار زود خود را باخته و به لغزش می‌افتند.

امام جمعه اردبیل نظام آموزشی و دانشگاه را مهمترین مولفه در تربیت جوانان اعلام کرد و یادآور شد: امروز بزرگترین دزدی‌ها توسط تحصیلکرده‌ها انجام می‌شود و همین امر سبب تامل است.

عاملی با اشاره به اینکه روح بلند و انسانی را باید در فرد اعتلا دهیم، بیان داشت: باید آموزش و پرورشی درست کنیم که در آن انسان‌ها با فطرتی رشد یافته تربیت شوند چراکه انسان مفطور عقلانیت، برهان و استدلال است.

وی مدرسه و آموزش و پرورش را سازنده عقلانیت اعلام کرد و افزود: این عقلانیت باید در تمام رفتارهای اجتماعی موج بزند و افراد طوری تربیت شوند که در مقابل ویژه‌خواری‌ها ایستادگی کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری در پایان سخنان خود رعایت عدالت در رفتارهای اجتماعی را یادآور شد و اظهار داشت: تمام فتنه‌ها، بزهکاری‌ها و گناه‌ها از خانه خارج می‌شود و ما اگر بتوانیم خانه و مدرسه را اصلاح کنیم جامعه را اصلاح کرده‌ایم.

انتهای پیام/خ۱۰/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول