اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قزوین تأکید کرد

پرهیز از اعمال تفرقه‌آمیز در حج

خبرگزاری فارس: امام جمعه قزوین بر پرهیز از اعمال تفرقه‌آمیز در حج تأکید کرد و افزود: زائران خانه خدا از انجام کارهایی که باعث تفرقه می‌شود، خودداری کرده و از لحظات این سفر بیشترین بهره را ببرند.

پرهیز از اعمال تفرقه‌آمیز در حج

به گزارش خبرگزاری فارس در قزوین، آیت‌الله هادی باریک‌بین به مناسبت هفته حج در دیدار با جمعی از مدیران کاروان‌های حج و زیارت استان قزوین که در دفتر امام جمعه شهر قزوین برگزار شد، پیمودن مسیر حساس و با اهمیت حج را به عنوان یکی از با شکوه‌ترین مناسک اسلامی برای هر مسلمان دانست و اظهار کرد: یک زائر سرزمین وحی ضمن برخورداری از سلامت جسمی و استطاعت بدنی به خانه خدا رفته که آرزوی هر مسلمانی است که به آنجا سفر کند.

این مسئول بهره‌گیری از این سفر را برای زائران مهم دانست، افزود: باید زائران سرزمین وحی ضمن اتحاد و وحدت، انسجام الگوی مناسب و شایسته برای دیگر زائران باشند، از لحظات معنوی این سفر بیشتر استفاده کرده و خود را در آنجا سیراب نور الهی کنند.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری کنگره بزرگ حج را با اهمیت دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به بیداری اسلامی که در منطقه صورت گرفته امسال حج باشکوهی خواهیم داشت.

باریک‌بین ادامه داد: هر ساله در ایام حج مسلمانان کشورهای مختلف جهان و کشور ما به این سرزمین نورانی سفر می‌کنند که در عبودیت و وحدانیت خدا بوده و روبه سوی خدای متعال کرده و از شرک دوری می‌کنند.

این مسئول بیان کرد: شما مدیران کاروان‌‌های حج باید در مرحله اول صبر و حوصله خود را بالا برده، برخورد ما با زائران همراه با عطوفت و مهربانی باشد که خدمتگزاری به زائران خانه خدا ثواب فراوانی به همراه دارد.

امام جمعه قزوین ضمن قدردانی از مدیرکل حج استان قزوین و کارکنان این اداره عنوان کرد: در اعزام زائران به سرزمین وحی و هماهنگی‌هایی که درباره زائران و رفاه آنان در این استان صورت می‌گیرد بسیار مطلوب بوده و جای قدردانی است.

باریک‌بین اضافه کرد: باید زائران خانه خدا از انجام کارهایی که باعث تفرقه می‌شود در آنجا خودداری کرده و از لحظات این سفر بیشترین بهره را ببرند.

امام جمعه موقت استان قزوین با اشاره به هفته حج بیان کرد: زائران سرزمین وحی به ابعاد وجودی فلسفه حج و چشمه جوشان معارف و احکام نورانی حج آشنایی کامل داشته و به آن عمل کنند.

این مسئول ادامه داد: آنچه که در حج باید اولویت زائران سرزمین وحی باشد، تقوا و ذکر با معبود بوده که بسیار می‌تواند تأثیرگزار باشد.

امیر عبادی، مدیرکل حج و زیارت استان قزوین با اشاره به برنامه‌های هفته حج و اعزام زائران عنوان کرد: امسال از این استان 725 نفر در قالب پنج کاروان که سه کاروان از استان قزوین و دو کاروان از شهرستان تاکستان و بویین زهرا به سرزمین وحی اعزام خواهند شد.

انتهای پیام/ب20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول