اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کتاب «حج حقیقت جاودانه» وارد بازار نشر شد

خبرگزاری فارس: کتاب «حج حقیقت جاودانه» با نگاهی ادبی به جغرافیای حج وارد بازار نشر شد.

کتاب «حج حقیقت جاودانه» وارد بازار نشر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم این کتاب به نویسندگی علی‌اصغر موسوی به رشته تحریر درآمده و توسط مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما منتشر شده است.

این اثر در چهار بخش مباحث تمهیدی، جغرافیای حج در مدینه منوره و مکه معظمه و توصیف مکان‌های مقدس بین مکه و مدینه در قالب فصول متعدد تدوین و تنظیم شده است.

شکوه زیارت، قبرستان بقیع، بیت‌الاحزان، مکان‌های زیارتی، مکان‌های عبادی، میقات احرام، اشراق سلوک، مفهوم‌شناسی مکه، میقات، مسجد الحرام، کعبه، عرفات، مشعر یا مزدلفه، حجون و وداع با حج از جمله فصول این کتاب است.

در هر یک از فصول مباحث مستقلی طرح و ارائه شده که از آن جمله می‌توان به موضوعاتی چون طواف عشق، شهود نیاز، برائت از مشرکان، حج اکبر، عرفات امام حسین(ع)، وقوف در مشعرالحرام، مسجد کوثر، عید و قربانی، مزار گمنام شهدای فخ، حطیم، شاذروان و جبل النور اشاره کرد.

مقام ابراهیم(ع)، هندسه معنوی کعبه، پیشینه حجرالاسود، محل تولد پیامبر اکرم(ص)، مبعث حضرت رسول(ص)، حجر اسماعیل، چاه زمزم، کعبه و گلاب ایرانی، پوشش کعبه، شعب ابیطالب، مسجد مباهله، غار ثور و مسجد غدیرخم از دیگر موضوعات مطرح شده در این اثر است.

این نوشتار تلاشی برای توصیف حال و هوای معنوی حج با تاکید بر جایگاه اماکن مقدسه و شهر مکه و مدینه و ارزش‌های معنوی آن برای استفاده برنامه‌سازان رسانه ملی به ویژه در مناسبت‌های مربوط به این آیین باشکوه منتشر شده است.

انتهای پیام/ع20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول