اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر ارشاد:

دانشنامه 10 جلدی امام رضا(ع) تدوین می‌شود

خبرگزاری فارس: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از تدوین دانشنامه جامع امام رضا(ع) در قالب 10 جلد خبر داد.

دانشنامه 10 جلدی امام رضا(ع) تدوین می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم سید محمد حسینی پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه دهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) که در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد اظهار کرد: با برگزاری این جشنواره در سطح ملی و 45 کشور دنیا و 186 نقطه دنیا، فرهنگ رضوی ترویج می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: همانطوری‌که قم در مسائل اسلامی پیشتاز بوده در این برنامه نیز پیشتاز است و جشن‌های دهه کرامت از قم آغاز و در سراسر کشور استمرار پیدا می‌کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه روزی به عنوان تکریم امامزادگان در تقویم رسمی کشور در دهه کرامت نامگذاری شده است، گفت: به همین مناسبت برنامه‌ها و جشن‌هایی در 150 امامزاده در این دهه برگزار می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: مراسم‌های مختلفی از مسیر حرکت امام رضا(ع) از دروازه ورودی شلمچه و قدمگاه‌های این امام بزرگوار مانند شلمچه، بهبهان و نیشابور برگزار می‌شود.

حسینی عنوان داشت: ساخت مجموعه فرهنگی، هنری و زیارتی مانند حسینیه‌ای که در بصره عراق احداث شده در جایگاه‌های اقامت پیشوای هشتم شیعیان در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به حضور پررنگ دانشگاهیان در جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) گفت: حضور دانشگاهیان در این جشنواره غنای بیشتری به فعالیت‌ها بخشیده‌ که مهم‌ترین آنها تألیف دانشنامه جامع امام رضا(ع) در قالب 10 جلد است که در دستور کار قرار گرفته است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: باید تمام اقشار و نخبگان را تشویق کنیم تا درباره ترویج فرهنگ رضوی در قالب تئاتر، فیلم و دیگر ابزارهای هنر کار کنند بنابراین برای تحقق این امر باید آثار تحقیقاتی در اختیار آنها قرار دهیم.

وی به آثار تحقیقاتی اشاره کرد و افزود: ترجمه موسوعه امام رضا(ع) و ترجمه فارسی انگلیسی صحیفه رضویه در این زمینه تحقیقات و پژوهش‌ها در دستور کار قرار گرفته و زمینه تولید نرم‌افزارهای مختلف مانند کتابخانه دیجیتال امام رضا(ع) فراهم شده است.

حسینی خاطر نشان کرد: دهه کرامت امسال با هفته دفاع مقدس تقارن پیدا کرده و این دهه به گونه‌ای طراحی شده که همایش ایثار و شهادت درباره خاطرات رزمندگان در فرهنگی رضوی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به نقش مردم قم در حادثه 19 دی گفت: غیرت، فتوت و رشادت مردم قم اجازه نداد در برابر جسارت به امام خمینی(ره) در این روز بی‌اعتنا باشد و این حرکت مردم قم منجر به پیروزی انقلاب شد و امروز این فرهنگ به سراسر دنیا تعمیق و انتشار پیدا کرده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: اگر امروز مشاهده می‌کنید مردم مصر، تونس و لیبی نسبت به توهین به ساحت پیامبر اکرم(ص) موضع می‌گیرند حاصل صدور فرهنگ انقلاب است.

وی تاکید کرد: واکنش سریع و خشم مقدس مردم باید در برابر این فیلم موهن در قالب کارهای هنری افزایش پیدا کند تا استکبار اجازه پیدا نکند در قالب یک فیلم گستاخی کند.

حسینی ادامه داد: اکنون مردم مسلمان در صحنه حضور دارند و انسجام و وحدت خود را به رخ می‌کشند که قابل ستایش است.

وی تصریح کرد: دشمن به دنبال دامن زدن به مسائل قومیتی در جهان اسلام از جمله اختلاف بین شیعه و سنی بود ولی این حادثه سبب شد مسلمانان برای مقابله با دشمن اصلی صهیونیسم متحد و همراه شوند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان داشت: فیلم موهن آمریکایی صهیونیستی همان مطالبی را که سلمان رشدی مکتوب کرد به تصویر درآورد و حرکت مردم فقط نباید به اعتراض ختم شود.

آمریکا به بهانه آزادی به کرامت انسان‌ها اهمیت نمی‌دهد

وی یادآور شد: در فرهنگ آمریکایی به کرامت، حیثیت، عواطف انسان‌ها و مسلمانان به بهانه آزادی بیان اهمیتی داده نمی‌شود.

حسینی ادامه داد: از مردم دنیا انتظار داریم این حرکت اعتراض‌آمیز آنها تداوم داشته باشد و در تمام برنامه‌های فرهنگی این مسئله ترویج داده شود.

وی با تاکید بر اختصاص بخش ویژه‌ای از برنامه‌های فرهنگی برای معرفی چهره نورانی پیامبر اکرم(ص) گفت: صرف محکوم کردن ماجرا فایده ندارد بلکه باید آثار فاخر هنری در این زمینه تولید شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: لازم است مانند استکبار که از ابزار هنر برای هدف خود استفاده می‌کند ما نیز با ساخت فیلم‌هایی همچون فیلم‌هایی که برای شهدای دفاع مقدس ساخته شده معارف اسلام را ترویج دهیم تا اثر خود را بگذارد.

وی با اشاره به دعوت کارگردانان مختلف دنیا معترض به شرایط حاکمیت استکبار گفت: می‌خواهیم از این طریق پیوندی در سراسر دنیا ایجاد کنیم تا استکبار و نظام سرمایه‌داری را به چالش بکشیم.

حسینی خاطر نشان کرد: اگر دیگران قرآن‌سوزی می‌کنند و به نبی مکرم اسلام(ص) و امام زمان(عج) جسارت می‌کنند ما باید در برابر آنها اقدامات گسترده انجام دهیم.

وی با اشاره به نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم گفت: با توجه به ابعاد بی‌نظیر این نمایشگاه در دولت تصویب شد تا معاونت قرآن و عترت در ساختار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصویب شود و اعتبارات ویژه داشته باشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به اقدامات دولت نهم و دهم در زمینه فعالیت‌های دینی اشاره کرد و یادآور شد: اهمیت به مقوله عفاف و حجاب یکی از این موارد است که در هر نمایشگاه یا جشنواره به ترویج این فرهنگ پرداخته می‌شود.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول