اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت همدان:

80 درصد از شبکه‌های آب همدان فاقد آلودگی میکروبی هستند

خبرگزاری فارس: مسئول بهداشت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت همدان گفت: طبق نمونه‌برداری‌های صورت گرفته بیش از 80 درصد از شبکه‌های آب در شهرستان همدان فاقد آلودگی‌های میکروبی هستند.

80 درصد از شبکه‌های آب همدان فاقد آلودگی میکروبی هستند

حسین خالقی‌مجد امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه 80 درصد از شبکه‌های آب همدان فاقد آلودگی میکروبی هستند، اظهار داشت: اکثر مواردی که آلودگی میکروبی مشاهده شد مربوط به روستاهای فاقد شبکه آبرسانی و یا روستاهای دارای شبکه ولی فاقد سیستم کلرزنی بودند.

وی از کنترل روزانه کلرزنی در شبکه آبرسانی شهری و روستایی خبر داد و افزود: روزانه میزان کلر باقیمانده اندازه‌گیری و رصد می‌شود و اگر موارد نامطلوبی باشد به صورت مکتوب در می‌آید و روزانه به شرکت‌های آب و فاضلاب روستایی و شهری انعکاس داده می‌شود.

مسئول بهداشت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت همدان حساسیت کلر باقیمانده را یادآور شد و گفت: این حساسیت به دلیل پیشگیری از بیماری‌های عفونی به ویژه انگلی و باکتری است که اگر در نقطه‌ای از شبکه آلودگی وارد شد این باقیمانده کلر با گندزدایی آلودگی را برطرف می‌کند.

وی با بیان اینکه هر ماه حداقل از هر شبکه روستایی و شهری نمونه‌برداری می‌شود، افزود: هر ماه بالغ بر 180 مورد نمونه‌برداری صورت می‌گیرد که تاکنون در سطح شهرستان موردی که بیانگر آلودگی میکروبی باشد مشاهده نشده است.

خالقی‌مجد در پایان سخنانش اضافه کرد: گاهاً مواردی در اثر حفاری ایجاد شده که با ورود عوامل اداره آب و فاضلاب شهری این آلودگی‌ها برطرف شده است. 

انتهای پیام/صا30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول