اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان‌رضوی:

260 نابینای تحصیل کرده خراسان‌رضوی بیکار هستند

خبرگزاری فارس: رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان‌رضوی گفت: با وجودی که بسیاری از دانش‌آموزان استثنایی خراسان‌رضوی به مدارج عالی دست پیدا می‌کنند، اما در حال حاضر 260 نابینای تحصیل کرده خراسان‌رضوی بیکار هستند.

260 نابینای تحصیل کرده خراسان‌رضوی بیکار هستند

سید محمدمهدی حسینی ظهر امروز و در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد پیرامون فعالیت‌های آموزش و پرورش استثنایی خراسان‌رضوی اظهار کرد: دانش آموز استثنایی خراسان‌رضوی در مسابقات نهج‌البلاغه در میان دانش‌آموزان عادی توانسته رتبه دوم را کسب کند و این نشان‌دهنده این است که توانایی دانش‌آموزان استثنایی زیاد است.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی افزود: آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی رتبه اول را در توسعه هنرستان‌ها داشته که توانسته هنرستان دختران و هنرستان پسران را در خراسان رضوی ایجاد کند.

حسینی با اشاره به هوشمندسازی مدارس کشور گفت: بحث هوشمندسازی که یک سال است مطرح شده است آموزش و پرورش استثنایی توانسته تمام مدارس راهنمایی و متوسطه خود را هوشمند کند.

وی یادآور شد: دانش آموزان استثنایی به هفت گروه دسته بندی می‌شوند که در هر گروه یک مدرسه هوشمند شده است و هوشمندسازی مدارس عادی هزینه 2.5 میلیارد تومانی دارد در صورتی که در مدارس استثنایی 8 میلیون تومان هزینه می‌برد.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان‌رضوی در ارتباط با آموزش معلمان دانش‌آموزان استثنایی اظهار کرد: چون کودکانی در آموزش و پرورش تحصیل می‌کنند که دچار معلولیت هستند آموزش‌ها  برای معلمان به صورت تخصصی است تا دو سال پیش تربیت معلم کودکان استثنایی در چهار رشته تحصیلی وجود داشت  اما در حال حاضر برای معلمان دوره‌های ضمن خدمت را ایجاد کرده‌ایم که آموزش‌های لازم به آنها داده می‌شود.

حسینی خاطرنشان کرد: در بخش اختلالات یادگیری کسانی به معلمی پذیرفته می‌شوند که تحصیلات آنها روانشناسی باشد و سپس سه ماه آموزش تئوری و سه ماه کارورزی زیر نظر متخصص می‌بینند.

وی در ارتباط با بودجه آموزش و پرورش استثنایی گفت: بودجه آموزش و پرورش استثنایی از سه قسمت تامین می‌شود یک بخش بودجه عمرانی است که برای ساخت و ساز و تجهیزات به کار می‌ رود و از استانداری تامین می‌ شود که در عرض 6 سال اخیر دو برابر شده است.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان‌رضوی ادامه داد: بخش دوم بودجه جاری است که صرف حقوق و سرانه مدارس و فعالیت‌های آموزشی می‌شود و از آموزش و پرورش خراسان‌رضوی تامین می‌شود و بخش سوم بودجه ملی است که برای فعالیت‌های ویژه استفاده می‌شود.

حسینی یادآور شد: خیران نیز در تامین بودجه کمک می‌کنند اما چون هر دانش‌آموز استثنایی هفت برابر دانش آموز عادی هزینه نیاز دارد، این اعتبارات تمام نیازهای آموزش و پرورش استثنایی را برطرف نمی‌کند و ما برای رسیدن به استانداردهای لازم به اعتبارات بیشتری برای دانش آموزان استثنایی نیاز داریم.

وی با اشاره به توفیقات آموزش و پرورش استثنایی اظهار کرد: استان خراسان‌رضوی نخستین استانی است که رشته کامپیوتر را برای نابینایان آورده و همچنین نخستین مهد کودک ناشنوایان را در سطح کشور ایجاد کرده است.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان‌رضوی افزود: توسعه فضاهای ورزشی را در خراسان‌رضوی داشته‌ایم و در مسابقات ورزشی رتبه اول به دانش‌آموزان استثنایی تعلق دارد.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان‌رضوی گفت: با وجودی که بسیاری از دانش‌آموزان استثنایی خراسان‌رضوی به مدارج عالی دست پیدا می‌کنند، اما در حال حاضر 260 نابینای تحصیل کرده خراسان‌رضوی بیکار هستند.

انتهای پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول