اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید صورت می‌گیرد

تحصیل 260 هزار دانش‌آموز کردستانی در مقاطع مختلف

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش کردستان از اشتغال به تحصیل 260 هزار دانش‌آموز در مقاطع مختلف همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید در این استان خبر داد.

تحصیل 260 هزار دانش‌آموز کردستانی در مقاطع مختلف

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، خسرو ساکی پیش از ظهر امروز در مراسم جشن‌ شکوفه‌ها که به صورت نمادین در دبستان استقلال سنندج برگزار شد اظهار کرد: 135 هزار دانش‌آموز از این تعداد در مقطع ابتدایی تحصیل می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: 25 هزار دانش‌آموز استان کردستان در سال‌جاری پایه اول ابتدایی هستند.

وی در ادامه با اشاره به استقرار نظام آموزشی 3-3-6 اظهار کرد: این نظام آموزشی یکی از ابعاد تحول بنیادین آموزش و پرورش خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: امسال همگام با سایر استان‌های کشور نظام آموزشی 3-3-6 به منظور تعمیق شخصیتی آموزش و پرورش دانش‌آموزان پایه‌ریزی شده است.

به گفته وی، بر اساس ایده و نظر صاحب‌نظران، اجرای این مؤلفه‌های آموزشی در پنج سال تحصیلی که در گذشته وجود داشت امکان‌پذیر نبوده و نیاز به یک پرسه شش ساله داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان تصریح کرد: با توجه به افزایش یک سال به مقطع تحصیلی ابتدایی در نظام جدیدی آموزشی مؤلفه‌ها و درس‌های بیشتری مورد توجه کارشناسان قرار گرفته است.

ساکی خاطرنشان کرد: در این نظام جدید دروسی همچون تفکر و پژوهش که در گذشته نداشتیم در مدارس به دانش‌آموزان ارائه می‌شود.

وی از آمادگی کامل استان برای اجرای این نظام آموزشی جدید خبر داد و گفت: از نظر نیروی انسانی و تجهیزات و امکانات برای اجرای این مهم هیچ کمبودی در استان نداریم.

وی اجرای این طرح را به نفع دانش‌آموزان دانست و خاطرنشان کرد: چون طول ماندگاری دانش‌آموزان در نظام آموزشی 3-3-6 بیشتر می‌شود شکل‌گیری شخصیت و ماندگاری آن در دانش‌آموزان افزایش خواهد داشت.

وی تصریح کرد: نظام تک معلمی از دیگر شاخصه‌های ارزشی این طرح است که می‌تواند زمینه احصا و شکوفایی هرچه بیشتر توانایی دانش‌آموزان را از سوی معلم مهیا کند.

به گفته وی، شناخت بیشتر معلم از ویژگی‌ها و توانایی‌های دانش‌آموزان در ارائه مطالب و آموزش‌های مورد نیاز دانش‌آموز نقش بسزایی خواهد داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان در پایان از برگزاری دوره‌های آموزشی ضمن خدمت در این استان خبر داد و گفت: امسال بیش از 180 ساعت دوره آموزشی برای کلاس ششمی‌ها و 120 ساعت آموزش نیز برای کلاس دومی‌ها در استان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/صا20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول