اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان:

گیلان از استان‌های فرهنگی کشور است

خبرگزاری فارس: نایب رئیس انجمن روزنامه‌نگاران گیلان گفت: گیلان با دارا بودن تعداد زیادی از نشریات، جزو استان‌های فرهنگی کشور است.

گیلان از استان‌های فرهنگی کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حسن کربلایی در جمع اعضای هیئت رئیسه خانه مطبوعات گیلان و  مدیران روزنامه‌های‌ استان اظهار کرد: وجود تعداد کثیر مطبوعات و نشریه در گیلان نشانه فرهنگی بودن و پویایی این استان است.

وی با اشاره به وضعیت مطبوعات، بهترین خدمت به جامعه رسانه به ویژه مطبوعات استان را رسیدگی به مسایل و مشکلات آنها دانست و تصریح کرد: این خدمت می‌تواند توسط مسئولان ارشاد بیشتر عینیت پیدا کند.

مدیرکل امور استان‌های خبرگزاری فارس با معرفی رسالت این رسانه ابراز کرد: خبرگزاری فارس خود را سرباز نظام در عرصه اطلاع‌رسانی می‌داند و مدافع ارزش‌هاست.

وی برقراری بیشتر ارتباط با تمام مسئولان از جمله مدیران دانشگاهی را یکی از اهداف خبرگزاری فارس عنوان کرد و گفت: این ارتباط به منظور انعکاس اخبار و عملکرد مسئولان و مدیران است ضمن اینکه رعایت خط قرمزها در راستای اطلاع‌رسانی همواره مد نظر این رسانه قرار دارد.

کربلایی با بیان اینکه اداره کل استان‌ها میانگین روزانه بین 700 تا 800 خبر فعال می‌کند، افزود: بیش از نیمی از اخبار این خبرگزاری توسط اداره کل استان‌ها تولید و فعال می‌شود.

مدیر عامل خانه مطبوعات گیلان نیز در این جلسه گزارشی از فعالیت خانه مطبوعات استان را ارائه داد و با قدردانی از تلاش‌های خبرگزاری فارس اظهار کرد: خبرگزاری فارس در گیلان تلاش‌های زیادی دارد و در بین دیگر خبرگزاری‌ها رقابت ایجاد کرده است.

ابراهیم بهمنی‌جلالی، ایجاد تحرک در بین خبرگزاری‌ها را اقدامی خوب و سالم دانست و تصریح کرد: اخبار این خبرگزاری مورد استفاده نشریات و مطبوعات است.

وی از فعالیت بالغ بر 130 نشریه در گیلان خبر داد و افزود: از این تعداد، 9 روزنامه هستند که به صورت مرتب چاپ و منتشر می‌شوند.

این مسئول، 44 نشریه استان را هفته‌نامه عنوان کرد و یادآور شد: 28 هفته‌نامه به صورت مرتب و منظم منتشر می‌شوند.

وی افزایش نرخ زینک و کاغذ را احساس خطری برای جامعه مطبوعات استان دانست و اذعان کرد: به دلیل این افزایش قیمت هر لحظه خطر انتشار نشدن یک روزنامه در استان وجود دارد.

مدیر مسئول روزنامه معین نیز در این دیدار توجه به ارزش‌های خبری را مهم دانست و اظهار کرد: در بین روزنامه‌های گیلان موارد راهبردی تعریف شده تا به صورت هماهنگ در کنار رقابت سالمی که وجود دارد، برنامه‌های مناسبی را داشته باشیم.

یونس رنج‌کش، ایجاد هماهنگی بین خبرگزاری‌ها را موجب از بین بردن بسیاری از چالش‌های استان دانست و تصریح کرد: اگر همگرایی و همفکری در راستای توسعه استان بین رسانه‌ها شکل بگیرد می‌تواند تاثیرگذار باشد.

وی پیگیری مطالبات استان و یا بررسی چالش‌ها را یکی از نکات راهبردی در روزنامه‌های گیلان ذکر کرد و در نظر گرفتن ظرفیت‌ها و توانمندی‌های فردی را در موفقیت سیستم یک رسانه تاثیرگذار و مهم دانست.

این مسئول با قدردانی از تلاش‌های خبرگزاری فارس ابراز کرد: خبرگزاری فارس یکی از منابع مهم روزنامه معین است و اخبار این رسانه مورد استفاده ما قرار می‌گیرد.

علی کریمی و کریم خرسندی اعضای دیگر هیئت رئیسه خانه مطبوعات گیلان نیز در این جلسه از تلاش‌های خبرگزاری فارس قدردانی کردند و سرعت در ارسال اخبار را یکی از ویژگی‌های ممتاز این رسانه دانستند.

انتهای پیام/غ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول