اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه گیلان خبر داد

رشد 12 درصدی راه‌های گیلان

خبرگزاری فارس: مدیر کل راه و شهرسازی گیلان از رشد 12 درصدی راه‌های استان در هشت سال گذشته خبر داد.

رشد 12 درصدی راه‌های گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت شعبان‌پور پیش از ظهر امروز در جلسه راه و شهرسازی استان با اشاره به رشد زیرساخت‌های حمل و نقلی گیلان اظهار کرد: این درجه از رشد شبکه راه‌های استان نسبت به سال‌‌های قبل از دولت نهم بسیار رضایت‌بخش بوده است به طوری که تا هشت سال قبل گیلان آزادراه نداشت و اکنون 53 کیلومتر آزادراه دارد.

به گفته وی، بزرگراه‌های گیلان نیز از 227 کیلومتر به 367 کیلومتر شبکه افزایش یافته که 38 درصد در این حوزه رشد داشته است.

شعبان‌پور با بیان اینکه بهسازی، ارتقا و سطح سرویس‌دهی راه‌های اصلی از 308 کیلومتر به 309 کیلومتر رسیده است، افزود: شبکه راه‌های روستایی نیز از 7 هزار و 600 کیلومتر به 8 هزار و 840 کیلومتر رسیده که معادل 13.7 درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: در گیلان تا هشت سال قبل حدود 9 هزار و 396 کیلومتر از انواع راه‌ها بهره‌برداری شده بود که این میزان اکنون به 10 هزار و 685 کیلومتر افزایش یافته است.

مدیر کل راه و شهرسازی گیلان با اشاره به اهمیت شبکه‌های حمل و نقلی به ویژه شبکه جاده‌ها خاطرنشان کرد: توسعه زیرساخت‌ها زمینه‌ساز پیشرفت‌های فرهنگی از لحاظ دسترسی به مراکز دانشگاهی و بهداشتی برای ایجاد سهولت در ترویج بهداشت و درمان و ارتقای سطح سلامتی مردم دارای اهمیت زیادی است.

وی ایجاد سهولت و رغبت و راحتی در سفرهای زیارتی و تقویت مبانی دینی مردم، ارتقای صنعت و فناوری و افزایش توان کارخانه‌ها و واحدهای صنعتی در تولید بیشتر و بهتر، ارتقای سطح امنیت عمومی و تقویت بنیه امدادرسانی به موقع و... را از دیگر دلایل اهمیت شبکه حمل و نقلی استان برشمرد.

انتهای پیام/صا30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول