اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی گیلان:

تالارداران متخلف گیلان پیگرد قانونی می‌شوند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی گیلان گفت: تالارداران عروسی گیلان در صورت بی‌توجهی نسبت به رعایت شئونات اسلامی در حین اجرای مراسم، مورد پیگرد قانونی قرار می‌گیرند و مکان مورد نظر نیز پلمپ می‌شود.

تالارداران متخلف گیلان پیگرد قانونی می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمد بهادریان بعد از ظهر امروز در جمع مدیران تالارهای استان اظهار کرد: این کارگاه آموزشی با شرکت تمام مدیران تالارهای برپایی جشن‌های عروسی سطح استان و مدیران واحدهای صنفی خدمات مجالس عروسی و به استناد مواد 32 و 33 آیین‌نامه اجرایی تبصره 2 بند ط ماده 30 قانون نظام صنفی با همکاری مجمع امور صنفی شهرستان رشت برگزار شد.

وی آشنایی هر چه بیشتر مدیران اماکن مجالس عروسی با ضوابط و مقررات و قوانین و پیشگیری از بروز ناهنجاری‌های اخلاقی و اجتماعی و اجرای مراسم مبتنی بر موازین اسلامی و شرع مقدس را از دیگر اهداف مراسم مذکور عنوان کرد.

رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی گیلان با اشاره به ضوابط و مقرراتی که لازم است توسط مدیران تالارهای عروسی رعایت شود، ابراز کرد: ممنوعیت برگزاری جشن‌های عروسی به صورت مختلط باید از طرف تالارداران عروسی رعایت شود.

وی لزوم اخذ مجوزهای لازم برای اجرای مراسمی نظیر کنسرت، برنامه‌های آموزشی و غیره، ممنوعیت فیلمبرداری از سالن ویژه آقایان توسط فیلمبردار خانم و بالعکس، رعایت جدی ساعات تعیین شده در مجوزهای صادره و اتمام مراسم در ساعت مقرر، ممنوعیت استفاده از گروه‌های موزیک و یا فیلمبرداری بدون مجوز فعالیت، عدم ایجاد هرگونه مزاحمت برای همسایه‌ها و یا مجاوران، رعایت حجاب و پوشش منطبق با شرع مقدس توسط عروس و همراهان وی در هنگام ورود و خروج به تالار و سالن مختص بانوان و برخی موارد دیگر را مورد تاکید صنف تالارهای عروسی قرار داد.

بهادریان در باره چگونگی فعالیت گروه‌های هنری که اقدام به اجرای برنامه‌های موزیک در تالارهای عروسی می‌شود، گفت: موضوع چگونگی فعالیت اینگونه گروه‌ها یکی از نگرانی‌ها و دغدغه‌های موجود است که نقش به‌سزایی در اشاعه فرهنگ منحط غرب و آسیب‌های اجتماعی دارد.

وی اذعان کرد: طبق هماهنگی انجام شده با اداره کل ارشاد اسلامی، سازمان صنعت و معدن و تجارت و مجمع امور صنفی، این گروه‌ها در قالب یک رسته شغلی سازماندهی شده و مجوز فعالیت برای آنها صادر شده است.

رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی به ضوابط فعالیت این گروه‌ها اشاره کرد و افزود: مدیران تالارها موظف هستند تنها از گروه‌های هنری که دارای مجوز فعالیت دارند استفاده کنند.

وی تصریح کرد: استفاده از دیگر گروه‌های غیرمجاز، غیر قانونی بوده و با خاطیان برابر مقررات برخورد می‌شود و این گروه‌ها صرفاً می‌توانند در سالن‌های ویژه آقایان طبق موسیقی‌های مجاز مورد تایید اداره کل ارشاد اسلامی به اجرای برنامه بپردازند و تخلف از این ضوابط موجب لغو مجوز فعالیت آنها می‌شود.

بهادریان درباره نحوه برخورد با تخلفات مدیران تالارها خاطرنشان کرد: در صورت رعایت نکردن مقررات، قوانین و ضوابط و بی‌توجهی نسبت به رعایت شئون اخلاقی و اسلامی در حین اجرای مراسم، ضمن پیگرد قانونی قراردادن متخلفان و متهمان از طریق مراجع قضایی، مکان مورد نظر نیز به استناد آیین نامه نظارت بر اماکن عمومی و ماده 8 آیین نامه اجرایی ماده 28 قانون نظام صنفی، تعطیل و پلمب می‌شود و در صورت تکرار تخلفات نسبت به ابطال پروانه و مجوز فعالیت از طریق مراجع صدور اقدام صورت می‌گیرد.

وی با اعلام اینکه دفتر نظارت همگانی نیروی انتظامی با شماره 197 آماده دریافت نظرها و انتقادهای مردم است، یادآور شد: شهروندان می‌توانند اخبار و گزارش‌های خود در زمینه تخلفات واحدهای صنفی و اماکن عمومی را از طریق تلفن 2183484 ستاد خبری اداره نظارت بر اماکن عمومی مرکز گیلان اعلام کنند و اطمینان داشته باشند در کمترین زمان ممکن نسبت به بررسی و برخورد با واحدهای متخلف اقدام می‌شود.

ا‌نتهای پیام/خ۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول