اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان:

2500 تخلف اضافه تناژ در گیلان ثبت شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان از ثبت 2 هزار و 518 فقره تخلف تناژ در استان خبر داد و گفت: مصالح معدنی و شن و ماسه اصلی‌ترین کالا در تخلف اضافه تناژ است.

2500 تخلف اضافه تناژ در گیلان ثبت شد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سبحان‌الله علیپور صبح امروز در جلسه حمل و نقل استان با اشاره به تخلفات تناژ اظهار کرد: در پنج ماه نخست امسال تعداد 2 هزار و 518 فقره تخلف اضافه تناژ از طرف پلیس راه استان ثبت و به اداره کل حمل و نقل و پایانه‌ها برای اعمال قانون معرفی شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته معادل 13 درصد کاهش داشته است.

وی بیشترین تخلفات گزارش شده در مدت مذکور را با تعداد 143 فقره مربوط به محور رشت‌ ـ قزوین عنوان کرد.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان با بیان اینکه کمپرسی‌ها همچنان مهم‌ترین وسیله نقلیه درگیر در تخلفات اضافه تناژ هستند، تصریح کرد: مصالح معدنی شامل مخلوط شن و ماسه اصلی‌ترین کالا در تخلف اضافه تناژ است.

وی درباره تخلف اضافه تناژ وسایل نقلیه سنگین ابراز کرد: وسایل نقلیه سنگین دارای بارنامه به دلیل کنترل و نظارت‌های مستمری که از طرف این اداره کل و همکاری صنف صورت می‌گیرد به ندرت مرتکب تخلف اضافه تناژ می‌شوند که این امر لزوم توجه به زیر پوشش قرار دادن بارنامه برای حمل مصالح معدنی را افزایش می‌دهد.

علیپور با اشاره به اینکه حمل بار اضافی ضمن تخریب جاده موجب بروز سانحه و تصادف در جاده می‌شود، خاطرنشان کرد: رانندگان باید با رعایت میزان حمل بار مجاز ضمن حفاظت از جاده‌ها که سرمایه ملی محسوب می‌شوند در ارتقای ایمنی حمل و نقل در بخش کالا سهیم شوند. 

به گفته وی، در یک سال گذشته نیز تعداد 6 هزار و 718 راننده متخلف اضافه تناژ از طرف اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان اعمال قانون شده بودند.

به گزارش فارس، اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان با همکاری پلیس راه استان برای جلوگیری از بروز خسارات ناشی از اضافه تناژ توسط رانندگان متخلف با تهیه و به‌کارگیری 10 دستگاه باسکول ثابت و سیار، نسبت به اعمال قانون و برخورد با رانندگان خاطی اقدام می‌کند.

انتهای پیام/غ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول