اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با تشکیل مجمع قرآنیان

کردستان قطب قرآنی کشور خواهد شد

خبرگزاری فارس: کارشناس قرآنی دفتر نماینده ولی‌فقیه در کردستان گفت: با تشکیل مجمع قرآنیان، استان کردستان قطب قرآنی کشور خواهد شد.

کردستان قطب قرآنی کشور خواهد شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، مهدی طالبی شامگاه سه‌شنبه در سومین جلسه فعالان و خادمان قرآنی استان کردستان که در دفتر نماینده ولی‌فقیه کردستان برگزار شد، اظهار داشت: کردستان استانی قرآنی است که تاکنون به عنوان قطب قرآنی در کشور مطرح نبوده است.

وی افزود: در استان کردستان آن طور که شایسته قرآنی این استان است حرکت و فعالیت‌های قرآنی صورت نگرفته است.

کارشناس امور فعالیت‌های قرآنی دفتر نماینده ولی‌فقیه در کردستان بیان کرد: یکی از اهداف مهم تشکیل مجمع قرآنیان و این گونه جلسات معرفی کردن استان کردستان به عنوان قطب قرآن در کشور است چراکه قرآن در نزد مردم این استان نسبت به سایر استان‌های کشور از جایگاه والایی برخوردار است.

طالبی تاکید کرد: اگر جامعه قرآنی و قرآنیان استان کردستان با هم متحد و منسجم در راستای رفع مشکلات و تسهیل در روند فعالیت‌های قرآنی گام بردارند بدون شک این استان از قطب‌های قرآنی کشور خواهد شد.

نهضت قرآن‌آموزی در کردستان نمود ندارد

وی در جمع فعالان و خادمان قرآنی استان اظهار کرد: در استان کردستان که مأمن قرآن و بزرگ‌ترین معجزه الهی است به اندازه تعداد انگشتان دست دارالتحفیظ وجود دارد چراکه آشنایی مردم این استان با قرآن و نهضت قرآن‌آموزی نمود چندانی ندارد.

کارشناس امور فعالیت‌های قرآنی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان در ادامه با اشاره به اینکه بسیاری از استان‌های کشورمان از نظر فعالیت‌های قرآنی از استان کردستان پیشتاز و پیشرو هستند، تصریح کرد: استان خراسان‌رضوی، همدان و زنجان مهد پرورش قاریان قرآن هستند و باید این حرکت در استان کردستان نیز انجام شود.

طالبی بر حمایت از قرآن و فعالیت‌های قرآنی به عنوان دغدغه اصلی جامعه قرآنی و قرآنیان استان تاکید کرد و افزود: بدون شک حمایت از فعالیت‌های قرآنی استان کردستان را در آینده نزدیک به عنوان استانی پیشرو و پیشتاز مطرح خواهد کرد.

وی اضافه کرد: اگر دغدغه جامعه قرآنی استان این است که مردم کردستان روزی بتوانند قرآن را با فصاحت کامل بخوانند و قرآن در زندگی آنها بدرخشد باید آن را از هر نظر حمایت کرد.

کارشناس امور فعالیت‌های قرآنی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان در ادامه با اشاره به تشکیل مجمع قرآنی در استان با حضور فعالان و خادمان قرآن عنوان کرد: در این مجمع سایتی راه‌اندازی خواهد شد که تمام فعالان قرآنی در بانک اطلاعاتی آن عضویت داشته باشند.

طالبی به حضور 90 نفر از فعالان قرآنی استان کردستان اشاره کرد و گفت: برای اینکه مجمع قرآنیان در بدنه اجرایی نیز تاثیرگذار باشد از یکسری افراد تاثیرگذار به عنوان اشخاص حقوقی بکارگیری شده است.

این کارشناس قرآنی کردستان هدف اساسی از تشکیل مجمع قرآنیان استان را تسریع در فعالیت‌های قرآنی و رفع عقب‌ماندگی استان کردستان از نظر فعالیت‌های قرآنی در مقایسه با سایر استان‌های کشور عنوان کرد.

در این مجمع قرآنی نمایندگان ادارات حج و اوقاف، آموزش و پرورش استان، فرهنگ و ارشاد اسلامی، تبلیغات اسلامی و دفتر نماینده ولی‌فقیه به عنوان اعضای حقوقی در بدنه اجرایی این مجمع حضور دارند.

در پایان این جلسه زاهد مرادی، محمد گلباغی، ماموستا نجم‌الدین هاشمی، عباس مومنی، منوچهر گرامیاری و اسماعیل تمهیدی به عنوان اعضای هیئت مدیره مجمع قرآنیان استان کردستان انتخاب شدند.

انتهای پیام/ن10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول