اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل نوسازی مدارس خراسان‌شمالی:

539 کلاس مهرماه تحویل آموزش و پرورش خراسان‌شمالی می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان‌شمالی از تحویل 539 کلاس درس هم‌زمان با آغاز سال تحصیلی در مهرماه به آموزش و پرورش این استان خبر داد.

539 کلاس مهرماه تحویل آموزش و پرورش خراسان‌شمالی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، ابوالقاسم بابایی بعد از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران در آستانه بازگشایی مدارس گفت: این تعداد کلاس درس در قالب 127 پروژه اجرا شده که هم اکنون آماده تحویل به آموزش و پرورش این استان است.

وی زیربنای این پروژه‌ها را افزون 41 هزار و 700 متر مربع اعلام کرد و افزود: برای این پروژه‌ها 153 میلیارد ریال اعتبار صرف شده است.

بابایی با اشاره به اینکه این پروژه‌ها از محل اعتبارات تخریب و بازسازی، نظام 6-3-3 و اعتبارات استانی اجرا شده است، گفت: این پروژه‌ها در سطح مناطق شهری و روستایی خراسان‌شمالی اجرا که هم‌زمان با آغاز سال تحصیلی دانش‌آموزان از این فضاها استفاده خواهند کرد.

وی ادامه داد: از مجموع 127 پروژه تحویلی در مهرماه، 45 پروژه با 199 کلاس درس و زیربنای 21 هزار و 896 متر مربع و با صرف 100 میلیارد از محل اعتبارات تخریب و بازسازی، تملک، اجرا شده است.

به گفته مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان‌شمالی، 51 پروژه با 291 کلاس درس و زیربنای 17 هزار و 147 متر زیربنا با 33 میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات مقاوم سازی مدارس آماده شده است.

وی اجرای 31 پروژه آموزشی با 50 کلاس درس و زیربنای 6 هزار و 950 متر و صرف اعتبار 20 میلیارد ریال در قالب طرح 6-3-3 را برشمرد و افزود: این طرح‌ها قابلیت استفاده در مهرماه امسال را دارند.

بابایی همچنین به تشریح 45 پروژه اجرا شده از محل اعتبارات تخریب و بازسازی مدارس استان که هم‌زمان با سال تحصیلی جدید به آموزش و پرورش تحویل خواهد شد، پرداخت.

وی اظهار کرد: از این پروژه‌ها 13 پروژه با 47 کلاس درس در اسفراین، 10 پروژه با 42 کلاس درس در راز و جرگلان، 10 پروژه با 50 کلاس درس در شهر بجنورد، یک پروژه با یک کلاس درس در جاجرم، سه پروژه با هشت کلاس درس در شیروان، پنج پروژه با 35 کلاس درس در مانه و سملقان و فاروج و گرمه نیز هر کدام یک پروژه اجرا شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان‌شمالی به پروژه‌های اجرا شده مقاوم سازی در سطح این استان به منظور تحویل در مهرماه امسال به آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: بر همین اساس 26 کلاس درس در اسفراین، 49 کلاس درس در جاجرم، 28 کلاس درس در شیروان، 27 کلاس درس در گرمه در قالب این پروژه‌ها مقاوم سازی شده‌اند.

وی همچنین تعداد کلاس‌های درس مقاوم سازی شده در بجنورد برای سال تحصیلی جدید را 69 کلاس درس، در راز و جرگلان 24 کلاس، در فاروج 32 کلاس و در مانه و سملقان 30 کلاس درس اعلام کرد.

بابایی با تشریح نیازهای سیستم آموزشی خراسان‌شمالی به فضای آموزشی در قالب نظام 6-3-3 گفت: در این راستا 661 کلاس درس برای پایه ششم ابتدایی در استان باید ساماندهی می‌شد.

وی افزود: از مجموع این فضاهای آموزشی تعداد 51 کلاس درس نیاز به جابه‌جایی از راهنمایی به ششم ابتدایی داشت و 10 کلاس درس از محل پروژه‌های در حال احداث تأمین می‌شد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان‌شمالی گفت: بر همین اساس 195 کلاس درس از محل تغییر کاربری برای سایر فضاهای مدرسه تأمین و 357 کلاس درس از فضاهای موجود تأمین شد.

وی با بیان اینکه نیازهای استان برای اجرای نظام تحول بنیادین از 39 کلاس به 50 کلاس درس افزایش یافت، افزود: این 50 کلاس درس در قالب 31 پروژه پیش‌بینی شد که بخش زیادی از آن تا اوایل مهرماه آماده و چند مورد نیز تا نیمه نخست مهرماه تحویل آموزش و پرورش می‌شود.

بابایی با اشاره به کمبود فضا برای پایه ششم ابتدایی در شهرهای بجنورد، شیروان، اسفراین، آشخانه و راز اظهار کرد: بر همین اساس ساخت هشت کلاس درس در شهر شیروان، هشت کلاس درس در گرمه و درق، 18 کلاس در بجنورد، شش کلاس درس در آشخانه، یک کلاس در راز و هفت کلاس در اسفراین از سال گذشته اجرای آن آغاز که اکنون آماده تحویل است.

به گفته وی، بخش قابل توجهی از این پروژه‌ها از محل تعهدات خیران تأمین و در اختیار سیستم آموزشی گذاشته می‌شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان‌شمالی تاکید کرد: برای تأمین فضاهای مورد نیاز به منظور اجرای نظام 6-3-3، 17 راهکار پیش‌بینی شده که آخرین راهکار آن احداث کلاس درس بوده که این اداره کل بر اساس این سیاست پیش رفته است.

انتهای پیام/ی10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول