اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در پالایشگاه جم محقق شد

بومی‌سازی 500 قلم قطعات یدکی ماشین‌آلات و تجهیزات پالایشگاهی

خبرگزاری فارس: رئیس کارگاه مرکزی شرکت پالایش گاز فجر جم از بومی‌سازی 500 قلم قطعات یدکی ماشین‌آلات و تجهیزات پالایشگاهی در پالایشگاه جم در سال تولید ملی خبر داد.

بومی‌سازی 500 قلم قطعات یدکی ماشین‌آلات و تجهیزات پالایشگاهی

به گزارش خبرگزاری فارس از جم حمید عیدی‌نژاد ظهر امروز در بازدید از کارگاه مرکزی پالایشگاه جم اظهار داشت: در سالی که به نام تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی نامگذاری شده تلاش و فعالیت بسیار زیادی در این مجموعه برای رشد و توسعه تولید ملی صورت گرفته است.

وی افزود: حجم و کیفیت فعالیت‌ها بسیار بیشتر از گذشته بوده و امیدوار هستیم این روند تداوم یابد.

رئیس کارگاه مرکزی شرکت پالایش گاز فجر جم از ساخت 28 قطعه مختلف پمپ‌های مورد نیاز در پالایشگاه با دستگاه CNC مربوط به بخش خودکفایی خبر داد و خاطر نشان کرد: ساخت این قطعات به منظور مقابله با تحریم‌ها و با رویکرد خودکفایی و صرفه‌جویی اقتصادی در بخش خودکفایی صورت گرفته است.

عیدی‌نژاد افزود: کارگاه مرکزی شرکت پالایش گاز فجر جم  سالهاست با اتکاء به خداوند منان و تکیه بر تخصص موجود و بالقوه پرسنل توانسته است بیش از 500 قلم قطعات یدکی ماشین‌آلات و تجهیزات پالایشگاهی را بومی‌سازی و از طریق ایجاد شناسنامه فنی سامان‌دهی کند.

رئیس کارگاه مرکزی شرکت پالایش گاز فجر جم تصریح کرد: روند خودکفایی در این شرکت ادامه دارد و انتظار می‌رود تا پایان یک دوره سه ساله ساخت تمامی قطعات ماشین‌آلات و تجهیزات دوار مورد نیاز در داخل پالایشگاه انجام گیرد.

وی همچنین ساخت 15 عدد افشانک برای فیلتر پریکوت واحدهای پالایشگاه را از دیگر اقدامات بسیار ارزشمند کارگاه مرکزی شرکت پالایش گاز فجر جم دانست.

این مسئول بیان کرد: این نازل‌ها به‌صورت یک سری 15 تائی روی هدر اصلی فیلترهای پریکوت برای واحد پالایش نصب می‌شوند و به‌علت کارکرد طولانی مدت معیوب و مستعمل شده بودند و به‌دلیل تحریم امکان تهیه آنها از شرکت سازنده خارجی مقدور نبود.

وی افزود: کارگاه مرکزی در راستای خودکفائی و تامین داخلی قطعات اقدام به طراحی و ساخت نازل‌های بادوام‌تر و با کارایی بیشتر و هزینه کمتری نسبت به نمونه اصلی کرده، به طوری که نازل‌های ساخته شده در سرویس قرار گرفته و رضایت‌بخش است.

عیدی‌نژاد گفت: باید دست به دست هم دهیم و در مسیر رشد و بالندگی ایران اسلامی گام برداریم.

انتهای پیام/صا20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول