اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بنیاد شهید استان یزد:

90 گلزار شهدا در یزد ساماندهی و بهسازی شد

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد از ساماندهی و بهسازی 90 مورد از گلزار شهدا در یزد خبر داد.

90 گلزار شهدا در یزد ساماندهی و بهسازی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، حجت‌الاسلام عباس زارع در نشست معاون سیاسی امنیتی استاندار یزد و مدیران حوزه اجتماعی استان یزد با خبرنگاران اظهار داشت: از زمانی که فرزندان شهدا و جانبازان بالای 25 درصد وارد مدرسه می‌‌شوند تا پایان فارغ‌التحصیلی آنها از دانشگاه، زیر پوشش خدمات بنیاد شهید و امور ایثارگران هستند.

وی عنوان کرد: در حال حاضر 2 هزار و 714 دانشجو زیر پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد هستند که از این تعداد یک‌هزار و 828 نفر در مرکز استان مشغول به تحصیل هستند.

زارع ادامه داد: جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران هنگامی که وارد دانشگاه می‌شوند، نه تنها خدمات‌رسانی به آنها محدود نمی‌شود، بلکه گسترده‌تر می‌شود.

وی با بیان اینکه هزینه‌های دانشگاه‌های غیردولتی فرزندان و خانواده شهدا و جانبازان نیز از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران تامین می‌شود، خاطرنشان کرد: بنیاد شهید یزد به هیچ دانشگاه و هیچ مدرسه‌ای بدهی ندارد و کلیه هزینه‌های آن پرداخت شده است.

زارع با بیان اینکه بنیاد شهید و امور ایثارگران برنامه‌های فرهنگی بسیاری را در طول سال برای خانواده‌های هدف پیش‌بینی کرده است، افزود: سال گذشته 5 هزار و 140 نفر به اردوهای زیارتی و سیاحتی اعزام شدند.

وی با اشاره به فعالیت‌های قرآنی نیز عنوان کرد: سال گذشته هزار و 235 نفر در بخش آموزش قرآن، 384 نفر در بخش تفسیر شرکت کردند.

زارع در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در استان یزد 3هزار و 739 مزار شهید و 378 گلزار شهید وجود دارد، افزود: بهسازی و ساختمان‌ سازی برای 90 مورد از گلزار شهدا انجام شده و 90 گلزار نیز نیمه کاره است.

وی خاطرنشان کرد: کار بهسازی 198 گلزار شهید نیز هنوز در استان یزد آغاز نشده است.

به گزارش فارس، در استان یزد 10هزار و 100 جانباز، بیش از 4 هزار شهید و بیش از 830 آزاده در بنیاد شهید و امور ایثارگران پرونده دارند.

انتهای پیام/صا20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول