اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بنیاد شهید چرام:

گلزار شهدای چرام در سه مرحله ساماندهی می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران چرام گفت: از ابتدا مشکلاتی در راه تکمیل ساماندهی گلزار شهدای این شهرستان به وجود آمد ولی اکنون گلزار شهدای چرام در سه مرحله ساماندهی می‌شود.

گلزار شهدای چرام در سه مرحله ساماندهی می‌شود

جهانشیر افراخته امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در چرام اظهار داشت: 40 شهید گلگون‌کفن شهرستان چرام در گلزار شهدای این شهرستان آرام گرفته‌اند.

رئیس بنیاد شهید چرام اضافه کرد: امروز در هر نقطه و کوی و برزن از ایران اسلامی پای بگذاریم شاهد حضور یک شهید هستیم و خدمات‌رسانی به شهدای گرانقدر از موضوعات مهمی است که تمامی مسئولان باید این مهم را مورد توجه خود قرار دهند.

افراخته با بیان اینکه اقدامات لازم برای ساماندهی گلزار شهدای چرام انجام گرفته، تصریح کرد: گلزار شهدای چرام در سه مرحله ساماندهی خواهد شد که هم‌اکنون فاز اول آن تکمیل و به بهره‌برداری رسیده است.

این مسئول با اشاره به اینکه شهدا مردم هر منطقه را از ظرفیت‌های معنوی و اخلاقی خود بهره‌مند می‌سازند، تاکید کرد: در این راستا آرامگاه این بزرگان نیز به محلی برای راز و نیاز عاشقان راه خدا و شهادت تبدیل شده و با بازسازی و نوسازی این فضاهای معنوی می‌توانیم آن‌ها را در اختیار آیندگان ایران اسلامی که عاشق تاریخ و تمدن فرهنگی و مذهبی میهن خود هستند، قرار دهیم.

وی هدف از بازسازی گلزار شهدا را ادای دین به شهدا دانست و عنوان کرد: با به جا ماندن آثار فیزیکی و نمادین از این شهدای والامقام و الهی که با نثار خون و جان خود عزت و افتخار را برای نظام اسلامی به ارمغان آوردند از تمام توان خود در این راستا بهره می‌بریم و از کم‌ترین اقدامی دریغ نخواهیم کرد.

افراخته عنوان کرد: بازسازی و مرمت گلزارهای شهدا کار بسیار خوب و در عین حال سنگینی است چرا که باید طبق گفته امام راحل گلزار شهدا دارالشفای آزادگان باشد.

رئیس بنیاد شهید چرام با بیان اینکه کار مرمت و بازسازی گلزار شهدای چرام از سال 86 شروع شده است، گفت: بودجه این طرح از محل اعتبارات استانی تامین می‌شد که ابتدا تحویل شهرداری و سپس پیمانکار داده شد که به دلیل استفاده از مصالح نامرغوب و نبود استحکام کافی بهسازی آن تا سال 90 به طول انجامید.

این مسئول افزود: مراحل این پروژه در نهایت خلع پیمانکار را به دنبال داشت و بعد از آن تحویل بنیاد شهید و امور ایثارگران داده شد که با پیگیری‌های مکرر فرماندار و مسئولان استانی فاز اول آن تکمیل شد.

افراخته متذکر شد: 95 میلیون تومان از محل اعتبارات شهرستانی برای فاز دوم در نظر گرفته شده است که در اسرع وقت فاز  دوم را تکمیل خواهیم کرد و همچنین 260 میلیون تومان از محل اعتبارات استانی برای فاز سوم در نظر گرفته شده است.

این مسئول برگزاری یادواره‌های شهدا را از برنامه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان چرام اعلام کرد و افزود: در سال جاری یادواره‌های مختلف شهدا در چرام  برگزار می‌شود.

وی بر ضرورت ایجاد اشتغال برای ایثارگران تأکید کرد و بیان داشت: در سال جاری اقدامات لازم برای ساماندهی اشتغال ایثارگران انجام می‌شود.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول