اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون عمرانی اداره‌کل بنیاد شهید استان کرمانشاه خبر داد

اختصاص یک میلیارد تومان برای ساماندهی گلزار شهدا

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی و مسکن اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه گفت: یک میلیارد و 750 میلیون تومان اعتبار برای ساماندهی گلزار شهدای استان کرمانشاه اختصاص داده شده است.

اختصاص یک میلیارد تومان برای ساماندهی گلزار شهدا

بهزاد مسعودی‌اصل در گفت‌وگو با خبر‌نگار فارس در کرمانشاه، با اشاره به موضوع مسکن ایثارگران اظهار کرد: خدمات مسکن به جانبازان 25 درصد به بالا، والدین شهدا، همسران و فرزندان شهدا داده می‌شود.

مسعودی‌اصل ادامه داد: تامین مسکن این قشر توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌ها و استان بررسی می‌شود و در قالب مصوبه از خدمات مسکن بهره‌مند خواهند شد.

وی با بیان اینکه خدمات مسکن ارائه شده براساس بخش‌نامه‌ها برای گروه‌های مختلف متفاوت است تصریح کرد: سهم ریالی زمین 7 میلیون تومان است و خدمات بلاعوض برای مشمولان براساس دستور‌العمل‌های ابلاغ شده اجرا خواهد شد.

معاون عمرانی و مسکن اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه وام جامع مسکن را 2 میلیون تومان برای متقاضیان اعلام کرد و گفت: وام صندوق قرض‌الحسنه نیز با توجه به شرایط  ایثارگران به آنها داده می‌شود.

وی گفت: برای سایر گروه‌های مشمول مبلغ 35 میلیون تومان وام برای خرید یا ساخت مسکن برنامه‌ریزی شده است.

مسعودی‌اصل با اشاره به پروژه 120 واحدی واقع در شهرک پرواز اظهار کرد: مدت ساخت این پروژه 18 ماه بوده و 120 نفر از ایثارگران در این 120 واحد ساماندهی شده‌اند.

وی با بیان اینکه ساماندهی گلزارهای شهدا از سال 79 برنامه‌ریزی شده است افزود: برای ساماندهی گلزار شهدا رضایت‌نامه کتبی خانواده‌های معظم شهدا لازم و ضروری است.

مسعودی‌اصل ادامه داد: طرح‌های ساماندهی گلزار شهدا در هر شهرستان بستگی به شرایط محیطی و توپوگرافی زمین آن منطقه دارد.

وی اعتبارات ساماندهی گلزار شهدا را در قالب اعتبارات استانی و ملی اعلام کرد و تصریح کرد: در سال‌جاری اعتبارات استانی برای ساماندهی گلزار شهدا یک میلیارد تومان است و 750 میلیون تومان دیگر آن نیز از محل اعتبارات ملی تامین می‌شود.

*دبیر کارگروه مناسب‌سازی زیست شهری اداره‌کل بهزیستی استان کرمانشاه است

معاون عمرانی و مسکن اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: برای جانبازان 70 درصدی و والدین شهدا مناسب‌سازی زیست شخصی در نظر گرفته شده است که با اعطای اعتبارات بلاعوض و یک سری وام تامین می‌شود.

وی دبیر کارگروه مناسب‌سازی زیست شهری را اداره‌کل بهزیستی استان کرمانشاه عنوان کرد و گفت: اکیپی از کارشناسان و مهندسان از ساختمان‌های اداری بازدید کرده و مشکلات آن مکان‌ها را برای رفت و آمد جانبازان بررسی می‌کنند و همچنین مناسب‌سازی محیط شهری از جمله پارک‌ها و پیاد‌ه‌روها نیز در دستور کار است.

*درصد پیشرفت مجموعه فرهنگی، ورزشی و توانبخشی استان 70 درصد است

مسعودی‌اصل با بیان اینکه از سال 82 احداث یک مجموعه فرهنگی، ورزشی و توانبخشی برای هر استان مصوب شد اظهار کرد: درصد پیشرفت مجموعه فرهنگی، ورزشی توانبخشی استان کرمانشاه 70 درصد است یعنی مجموعه توانبخشی، سالن ورزشی، استخر و ساختمان اسکان موقت آن به بهره‌برداری رسیده است.

وی گفت: تاکنون برای احداث مجموعه فرهنگی، ورزشی توانبخشی استان کرمانشاه 5 میلیارد و 400 میلیون تومان هزینه شده است و طبق پیش‌بینی‌های انجام شده برای تکمیل این مجموعه 4 میلیارد تومان دیگر نیز لازم است که در سفر مقام معظم رهبری 2.5 میلیارد تومان آن از اعتبارات استانی و 1.5 میلیارد تومان دیگر نیز از اعتبارات ملی مصوب شد.

مسعودی‌اصل با اشاره به برنامه شاخص بنیاد شهید و امور ایثارگران برای سال 91 تصریح کرد: تکمیل مجموعه فرهنگی‌، ورزشی و توانبخشی استان، آغاز به کار پروژه 500 واحدی واقع در شهرک الهیه و مناسب‌سازی زیست شهری در سال‌جاری در دستور کار است.

انتهای پیام/خ10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول