اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت سالروز ورود آزادگان

دیوارنگاری گلزار شهدای رشت رونمایی شد

خبرگزاری فارس: همزمان با سالروز ورود آزادگان سرافراز به ایران اسلامی از دیوارنگاری گلزار شهدای شهر رشت رونمایی شد.

دیوارنگاری گلزار شهدای رشت رونمایی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مدیر حوزه هنری گیلان بعد از ظهر امروز در مراسم بیعت با شهیدان در گلزار شهدای این شهر، اظهار کرد: دیوارنگاری یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های نقاشی دیواری کشور است.

غلامرضا قاسمی با بیان اینکه در این طرح یک‌هزار متر مربع کار نقاشی دیواری انجام شده است، تصریح کرد: در این دیوارنگاری 21 طرح از موضوع نهضت عاشورا آغاز شده و نهضت جنگل، انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را در بر می‌گیرد و در نهایت به موضوع انتظار حضرت مهدی (عج) ختم می‌شود. 

مدیر حوزه هنری گیلان با اشاره به اینکه این دیوار نگاری به دلیل محدودیت‌های فنی به نقاشی دیواری تبدیل شده است، اضافه کرد: تمام اصول و مبانی نقاشی و آثار هنری در این طرح رعایت شده است. 

وی ابراز کرد: هماهنگی در شکل و رنگ، پیروی از سبک و سیاق خاص، تناسب، توازن، تضاد، بافت و جنسیت مواد به کار رفته و ... از ویژگی‌های دیوارنگاری گلزار شهدا به شمار می‌رود. 

قاسمی با تصریح بر اینکه در ایجاد این اثر به صورت مستقیم به روایت هشت سال دفاع مقدس پرداخته شده است، خاطرنشان کرد: استفاده از جلوه‌های دفاع مقدس با استفاده از حالتی شاعرانه از دیگر ویژگی‌های این اثر است. 

به گزارش فارس، در پایان مراسم مذکور حاضران با اهدای گل و قرائت فاتحه نسبت به مقام شامخ شهدا و ارزش‌های والای آنها ادای احترام کرده و با آرمان‌های آنها تجدید میثاق کردند. 

انتهای پیام/ع20/پ3003 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول