اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشکده پزشکی علوم پزشکی گیلان:

جامعه پزشکی نیازمند به‌روز کردن دانش خود است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: جامعه پزشکی نیازمند به‌روز کردن علم و دانش خود است.

جامعه پزشکی نیازمند به‌روز کردن دانش خود است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، آبتین حیدرزاده در مراسم جشن فارغ‌التحصیلی دانش‌آموختگان مقطع دکترای دانشگاه علوم پزشکی گیلان در سالن همایش‌های بیمارستان الزهرا (س) این شهر با بیان اینکه در ادبیات نوین آموزشی فارغ‌التحصیلی معنایی ندارد، اظهار کرد: کسانی که درس مقطع دکترا را به پایان می‌رسانند در واقع دانش‌آموخته شده‌اند و یک‌سری از حداقل‌ها را آموخته‌اند و با اتکا به این علوم باید در جامعه به خدمت‌رسانی بپردازند.

حیدرزاده، پزشک خوب را فردی دانست که هر روز خود را به‌روزتر و مطلع‌تر کند و گفت: در عرصه پزشکی دانستن راه و رسم حقیقی این عرصه مهم است.

رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، آموزش پزشکی را در برابر وظایف یک پزشک آسان خواند و افزود: پزشک خوب کسی است که مردم ناگفته‌ترین اسرار زندگی خود را که به فردی دیگر نمی‌گویند به او بگویند و این مسئولیت پزشک را بیشتر می‌کند.

وی، اولویت رسیدگی به کار بیمار‌ان نسبت به کارهای شخصی توسط پزشک‌ها را مهم دانست و تصریح کرد: یک پزشک ایرانی و مسلمان باید شئونات اخلاق حرفه‌ای را رعایت کند و کار بیمار نسبت به کارهای شخصی اولویت داشته باشد.

حیدرزاده، با اشاره به اینکه یک پزشک خوب دارای 8 ویژگی مهم است، ابراز کرد: تلاش صحیح برای ارتقای سلامت جامعه، ارتباط خوب با مردم و همکاران، توانایی انجام برخی از اقدام‌های عملی لازم مانند احیا و بخیه، برخورداری و عمل به اخلاق حرفه‌ای و کاربرد فناوری اطلاعات در علم پزشکی از نشانه‌های یک پزشک خوب است.

به گفته وی، داشتن روحیه پژوهشگری و به وجود آمدن سئوال در ذهن پس از دیدن هر مشکل، آشنایی با علوم بالینی و اجتماعی و قابلیت به‌روز رسانی دانش از ویژگی‌های یک پزشک خوب و متعهد است.

این مسئول به مشکلات عرصه پزشکی و توقعات زیاد برخی از مردم اشاره کرد و یادآور شد: باید کاری کرد که اساتید و مردم از وجود چنین پزشک‌هایی در جامعه افتخار کنند.

به گزارش فارس، در پایان این مراسم از دانشجوهای برتر با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تجلیل به عمل آمد. همچنین در این مراسم دانش‌آموختگان مقطع دکترای دانشگاه علوم پزشکی گیلان سوگندنامه خود را قرائت کردند.

ا‌نتهای پیام/ب20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول