اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با دهه کرامت

دارالقرآن بین‌المللی قرآن در کردستان افتتاح می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان از افتتاح دارالقرآن بین‌المللی قرآن شهرستان سنندج همزمان با دهه کرامت خبر داد.

دارالقرآن بین‌المللی قرآن در کردستان افتتاح می‌شود

اسماعیل رستمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: این دارالقرآن با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) مبنی بر ترویج حفظ، قرائت، تحقیق و تدبر در قرآن کریم در بین جوانان و لزوم توجه بیشتر به ترویج مسائل قرآنی و خدمت‌رسانی به دوستداران قرآن در این استان راه‌اندازی می‌شود.

وی تصریح کرد: دارالقرآن بین‌المللی قرآن کریم در جوار مرقد منور حضرت هاجره خاتون(س) خواهر امام رضا(ع) و از محل مصوبات سفر مقام معظم رهبری احداث شده است.

وی با اشاره به موقتی بودن افتتاح این دارالقرآن، بیان داشت: هم‌اکنون عملیات اجرایی ساخت ساختمان آن در جریان است و امید داریم با اهتمام مسئولان استان با تأمین اعتبار لازم در تکمیل و راه‌اندازی آن سرعت عمل بیشتری صورت گیرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان ادامه داد: تا تکمیل این مرکز قرآنی، دارالقرآن قرآن را در محل موقت آن افتتاح می‌کنیم تا خدمتی به تمامی فعالان و جویندگان معارف قرآنی در این استان کرده باشیم.

رستمی اظهار داشت: از تمامی دوستداران به قرآن کریم دعوت می‌‌شود که برای ارتقای سطح کیفی آموزه‌های قرآنی خود با این مرکز قرآنی تعامل و همکاری داشته باشند.

وی اظهار امیدواری کرد با برنامه‌ریزی منظم و منسجم در این مرکز قرآنی و با استفاده از مربیان برجسته استانی و کشوری بتوانیم برای بهبود و ارتقای سطح قاریان، حافظان و فعالان عرصه قرآنی استان قدمی برداریم.

رستمی در پایان همچنین از افتتاح کتابخانه تخصصی علوم و معارف قرآنی با نام پیامبر اعظم(ص) در شهرستان سنندج خبر داد و گفت: این کتابخانه در راستای دسترسی آسان قرآن‌پژوهان و مانوسین با قرآن و جویندگان معارف عمیق قرآنی به منابع علمی و تفاسیر معتبر قرآن راه‌اندازی می‌شود.

گفتنی است، دارالقرآن بین‌المللی قرآن کریم همزمان با دهه کرامت و میلاد مسعود حضرت امام رضا(ع) و خواهر مکرمه‌اش حضرت معصومه(س) به طور موقت در سنندج افتتاح می‌شود.

انتهای پیام/صا30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول