اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بنیاد نخبگان استان قم:

152 نفر نخبه قرآنی در سطح کشور شناسایی شده‌اند

خبرگزاری فارس: معاون بنیاد نخبگان استان قم از شناسایی 152 نخبه قرآنی در سطح کشور خبر داد.

152 نفر نخبه قرآنی در سطح کشور شناسایی شده‌اند

محمد افرادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با بیان اینکه شناسایی نخبگان قرآنی از سوی بنیاد نخبگان استان قم انجام می‌شود اظهار کرد: 152 نخبه قرآنی در سطح کشور شناسایی شدند که از این تعداد 14 نخبه قرآنی در قم هستند.

وی با اشاره به شرایط نخبگان سطح یک گفت: نخبگان سطح یک شامل سه گروه نفرات اول تا سوم مسابقات قرآنی بین‌المللی در کشورهای ایران و مالزی در رشته قرائت، نفرات اول تا سوم مسابقات بین‌المللی ایران و عربستان در رشته حفظ و دارندگان مدرک تخصصی درجه یک حفظ و قرائت قرآن هستند.

معاون بنیاد نخبگان استان قم ادامه داد: نخبگان سطح دو شامل سه گروه نفرات اول تا سوم مسابقات حفظ و قرائت سراسری سازمان اوقاف و امور خیریه، نفرات اول تا سوم مسابقات برجسته بین‌المللی قرآن در کشورهای مختلف شامل کشورهایی مانند سوریه، عربستان و کشورهای دیگر با تائید سازمان اوقاف و امور خیریه و نفرات اول تا سوم مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان کشورهای اسلامی هستند.

وی یادآور شد: 69 نفر در گروه نخبگان سطح یک و 83 نفر در گروه نخبگان قرآنی سطح دو شناسایی شده‌اند که از این تعداد 84 نفر در رشته قرائت و 68 نفر در رشته حفظ بودند.

افرادی به تسهیلات در نظر گرفته شده برای نخبگان سطح دو اشاره کرد و گفت: پرداخت کمک هزینه سفر عمره، جوایز تحصیلی سطح دو در مقاطع دانشگاهی و حوزوی و ارائه تسهیلات نظام وظیفه از جمله تسهیلات نخبگان حوزوی سطح دو است.

وی خاطر نشان کرد: نخبگان سطح یک علاوه بر دریافت تسهیلات در نظر گرفته شده برای نخبگان سطح دو، از اعتبارات پژوهشی و نوآوری به پژوهشگران حوزه و دانشگاه برای انجام پژوهش‌های نوین، کمک هزینه شرکت در دوره‌های کوتاه مدت و فرصت‌های مطالعاتی و اعتبار آموزش قرآنی برای تشکیل کلاس‌های آموزشی در زمینه تخصصی بهره‌مند می‌شوند.

معاون بنیاد نخبگان استان قم با اشاره به برنامه‌های آینده برای نخبه‌های قرآنی گفت: تشکیل کارگروهی متشکل از صاحب‌نظران و فرهیختگان قرآنی و برگزاری همایش ملی نخبگان قرآنی از جمله برنامه‌های آینده برای نخبه‌های قرآنی است.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول