اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست یگان حفاظت اداره‌ کل میراث فرهنگی قم خبر داد

حفاران غیرمجاز لایه‌های تاریخی را از بین می‌برند/کشف 304 سکه دوره هخامنشی

خبرگزاری فارس: سرپرست یگان حفاظت اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم گفت: حفاران غیرمجاز به دلیل ناآگاهی، لایه‌های تاریخی را از بین برده و سبب بروز مشکلاتی در تشخیص قدمت منطقه خاص می‌شوند.

حفاران غیرمجاز لایه‌های تاریخی را از بین می‌برند/کشف 304 سکه دوره هخامنشی

روح‌الله خاوری‌مقدم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم اظهار کرد: یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی در حوزه حفاظت آثار تاریخی و فرهنگی ثبت شده وظیفه خاص و تعریف شده‌ای دارد.

وی با بیان اینکه شش پایگاه دائم برای حفاظت آثار میراث فرهنگی در استان وجود دارد گفت: افراد فعال در این پایگاه‌ها بر اساس ماموریت خود روزانه از بخش‌های مختلف تاریخی بازرسی می‌کنند.

سرپرست یگان حفاظت اداره‌ کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم خاطر نشان کرد: دادستانی و نیروی انتظامی در خصوص حفاری غیرمجاز همکاری‌های فراوانی با اداره‌ کل میراث فرهنگی داشته‌اند.

وی از کشف 304 سکه دوره هخامنشی خبر داد و افزود: استاندار وقت به همین منظور جلسه‌ای تشکیل داد و از نیروی انتظامی و اداره‌ کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تقدیر کرد.

خاوری‌مقدم با اشاره به حفاری غیرمجاز در تپه‌های تاریخی گفت: متاسفانه هنوز حفاری‌های غیرمجاز اتفاق می‌افتد و ما نیازمند همکاری مردمی هستیم، بنابراین از افراد داوطلب به منظور شناسایی این حفاری‌ها استقبال می‌کنیم.

وی خاطر نشان کرد: به جز تپه‌های تاریخی و ابنیه ثبت شده ممکن است برخی مکان‌های تاریخی از سوی کارشناسان مورد غفلت واقع شود بنابراین از افرادی که در این زمینه اطلاعات کافی دارند،استقبال می‌کنیم.

سرپرست یگان حفاظت اداره‌ کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم عنوان داشت: با توجه به ظرفیت‌های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری حفاری‌های غیرمجاز در دادگاه‌های ذی صلاح پیگیری و با آنها به شدت برخورد می‌شود.

وی یادآور شد: متأسفانه برخی از حفاران غیرمجاز به دلیل ناآگاهی لایه‌های تاریخی را از بین برده که این امر سبب بروز مشکلاتی در تشخیص قدمت منطقه خاص می‌شود.

انتهای پیام/ش20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول