اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون انرژی مجلس در گفت و گو با فارس خبر داد

رایزنی مجلس با دولت در زمینه بازار ارز و سکه‌/‌تهیه پیش‌نویس اقتصادی کشور

خبرگزاری فارس: نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: کمیسیون‌های مرتبط با مسائل اقتصادی مجلس، در حال رایزنی با دولت در زمینه رخدادهای اخیر اقتصادی کشور هستند.

رایزنی مجلس با دولت در زمینه بازار ارز و سکه‌/‌تهیه پیش‌نویس اقتصادی کشور

سیدهاشم بنی‌هاشمی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خراسان‌رضوی، اظهار کرد: در زمینه مسائل مربوط به بازار ارز و سکه، کمیسیون‌های مرتبط با مسائل اقتصادی در مجلس شورای اسلامی در حال رایزنی با دولت هستند و راه‌حل‌هایی نیز از سوی نمایندگان مجلس ارائه شده و باید در دستور کار قرار بگیرد.

نماینده مردم مشهد و کلات در نهمین دوره مجلس شورای اسلامی یادآور شد: رهبر معظم انقلاب بارها، بر اقتصاد مقاومتی تاکید کرده‌اند، اما متاسفانه مسئولان توجهی به آن نکرده‌اند و نتیجه این امر نیز شرایط کنونی اقتصاد کشور است.

بنی‌هاشمی عنوان کرد: در زمینه مقابله سیاسی با اقداماتی که جامعه جهانی علیه جمهوری اسلامی ایران طراحی کرده است، اقدامات بسیار مناسبی مانند اجلاس غیر متعهدها بسیار کارساز بود و باید در مسائل اقتصادی و به‌ویژه مسئله تحریم‌ها نیز جمهوری اسلامی ایران راهکارهایی اساسی را در دستور کار خود قرار دهد و قطعاً در این میان، هیچ راهکاری بهتر از تبیین‌های روشن مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد و یا جهاد مقاومتی نیست.

نوسانات بازار سکه و ارز هیچ‌گاه ریشه‌ای حل نشد

وی بیان کرد: بازار ارز و سکه و نوسانات مربوط به آن مسئله جدیدی نیست و در طی سالیان اخیر بارها این اتفاق افتاده است، اما مسئله مهم این است که هیچ‌گاه ریشه‌های این امر را به‌ درستی واکاوی نکردیم و همیشه به ‌دنبال راهکارهای مقطعی بوده‌ایم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: تولید رقابتی باید در اقتصاد کشور نهادینه شود و اگر این اتفاق بیفتد، تولید کنندگان کیفیت کالاهای تولیدی را افزایش می‌دهند و مردم نیز از کالای ساخت داخل بیشتر استفاده می‌کنند و از سوی دیگر صادرات کالا نیز افزایش پیدا می‌کند و ارز کافی وارد کشور می‌شود.

بنی‌هاشمی گفت: بخش خصوصی نیز باید در زمینه تولید روی پای خود بایستد و دولت نیز حمایت خود را تنها نباید محدود به تامین منابع ارزی کند، بلکه باید تسهیلات لازم را در اختیار بخش خصوصی قرار دهد تا آنها نیز در فضای تولیدی کشور، حرفی برای گفتن داشته باشند.

تهیه پیش‌نویس نمایندگان در سامان‌دهی اقتصاد کشور

وی در پایان خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس در حال طراحی پیش‌نویسی هستند که از طریق آن بتوانیم اقتصاد کشور را ساماندهی کنیم و امیدوارم این مسئله به‌ زودی حالت قانونی به خود بگیرد.

انتهای پیام/ع20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول