اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزشی و تربیت سپاه سیدالشهدا (ع):

از مهم‌ترین ماموریت‌های بسیج تشکیل حلقه‌های صالحین است

خبرگزاری فارس: معاون آموزشی و تربیت سپاه سیدالشهدا (ع) از حلقه‌های طرح صالحین به عنوان ماموریت بسیج یاد کرد و گفت: شرکت و حضور هر فرد بسیجی در حلقه‌های طرح صالحین ضروری است.

از مهم‌ترین ماموریت‌های بسیج تشکیل حلقه‌های صالحین است

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، ساعاتی پیش همایش کمیته‌های اجرایی و پشتیبانی بسیج دانش‌آموزی در شهرستان ری برگزار شد.

حجت‌الاسلام ناصر مظلوم با اشاره به توطئه‌های دشمنان و راه‌اندازی جنگ نرم در جوامع شرقی عنوان کرد: در سال‌های اخیر رهبر معظم انقلاب، تهاجمات و تبلیغات دشمن را به عنوان جنگ نرم نامیدند زیرا دشمن روش مبارزه خود را از جنگ سرد به جنگ خاموش و نرم تبدیل کرده و در صدد آسیب زدن به کشورهای غربی است.

معاون آموزشی و تربیت سپاه سیدالشهدا (ع) با اشاره به راهکارهای ارائه شده برای مقابله با دسایس دشمنان انقلاب اسلامی ایران، بیان کرد: خوشبختانه در طول این سال‌ها به موفقیت‌ها و کامیابی‌های بسیاری توسط دانش‌آموزان و فرهنگیان مدارس در زمینه مقابله و مواجهه با دشمنان و مستکبران دست پیدا کرده‌ایم که البته زحمات بی‌شائبه سپاه و پایگاه‌های بسیج را نمی‌توان نادیده گرفت.

وی در ادامه جذب جوانان و نوجوانان در پایگاه‌های بسیج محلات را از مهم‌ترین عوامل موفقیت سپاه دانست و  تصریح کرد: باید از قشر جوان که بسیار مهم بوده و از ظرفیت دانش‌آموزی و فرهنگیان برخوردار است، در پایگاه‌های بسیج محلات استفاده شود.

حجت‌الاسلام مظلوم ادامه داد: بسیجیان ما باید در زمینه‌های تبلیغ دین، فرهنگ، و سیاست به بهترین نحو ممکن تربیت شوند و بتوانند بهترین خدمات را در این راستا انجام دهند.

معاون آموزش و تربیت سپاه سیدالشهدا (ع) ایجاد حلقه‌های صالحین را از ارزنده‌ترین اقدامات سپاه برشمرد و اظهار داشت: حلقه‌های صالحین به دنبال نهادینه کردن فرمایش مقام معظم رهبری هستند تا انسان‌هایی تربیت کنند که در میدان رزم برجسته، در مباحث فرهنگی دارای بنیه قوی و در عرصه سیاسی خودجوش بوده و بتوانند دین را تبلیغ کنند.

وی با بیان سجایای اخلاقی شخصیت یک فرد بسیجی تاکید کرد: اگر بسیجی فعال و مهذب باشد در جذب افراد دیگر به پایگاه نقش بسزایی دارد و سپاه به این مهره‌های ارزشمند نیاز مبرم دارد.

حجت‌الاسلام مظلوم تاکید کرد: در سال پیش در جلساتی با عنوان «شکوفه‌های شجره طیبه صالحین» آموزه‌هایی در قالب ولایت‌مداری به دانش‌آموزان داده شد و پس از آن، قالب این طرح را تغییر داده و برای سرگروه‌ها از آن استفاده کردیم.

معاون آموزشی و تربیت سپاه سیدالشهدا (ع) اضافه کرد: امسال برای معاونان پرورشی به عنوان سرگروه‌های سرحلقه‌های آموزشی که یک هزار و 400 نفر بودند، آموزش‌های لازم در نظر گرفته شد و همان طور که سرگروه‌ها مهم‌ترین رکن شجره طیبه صالحین هستند، خروجی باید تربیت صالحین در مدارس باشد.

وی با اشاره به افزایش بصیرت در جامعه به‌ویژه در نسل جوان اذعان داشت: طرح صالحین دارای چشم‌اندازی ژرف و گسترده است و ما فقط به یک سری آموزش و اطلاعات اکتفا نمی‌کنیم و این طرح حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد و فراتر از یک آموزش ساده است. 

حجت‌الاسلام مظلوم در ادامه گفت: در حلقه‌های صالحین گفتار و رفتار باید تحلیل شود، وقتی افراد ما در حلقه‌های صالحین به مربی نگاه می‌کنند، باید دین را در مربی ببینند و مربیان از نظر اخلاق، دین، نماز و ... نمونه باشند.

معاون آموزشی و تربیت سپاه سیدالشهدا (ع) از حلقه‌های طرح صالحین به عنوان ماموریت بسیج یاد کرد و ابراز داشت: شرکت و حضور هر فرد بسیجی در حلقه‌های طرح صالحین ضروری است و ملاک تشخیص یک بسیجی فعال، حضور در این حلقه‌ها است.

وی در ادامه تصریح کرد: تمام تمرکز بسیج بر روی حلقه‌های صالحین است و بهترین مکان برای بیان تجربیات مفید و کاربردی است و در قشر دانش‌آموز نیز هدف پرورش افراد است زیرا پرورش بر آموزش مقدم است.

حجت‌الاسلام مظلوم در پایان با اشاره به اهمیت تربیت افراد زیر گروه طرح‌های صالحین یادآور شد: علم به تنهایی مفید نیست و باید با تهذیب همراه باشد و باید تربیت بسیجیان مؤمن، توانمند و تربیت شده سیاسی دینی را در اولویت کارهای خود قرار دهیم و کاروان‌های راهیان نور یکی از موضوعات مهم در پرورش قشر دانش‌آموز است.

انتهای پیام/ی10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول