اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دفتر حج و زیارت آذربایجان‌شرقی خبر داد

گردهمایی حجاج آذربایجان‌شرقی برای انجام اعمال حج

خبرگزاری فارس: رئیس دفتر حج و زیارت آذربایجان‌شرقی گفت: حجاج آذربایجان‌شرقی برای انجام اعمال حج در اردوی یک روزه حضور پیدا کردند.

گردهمایی حجاج آذربایجان‌شرقی برای انجام اعمال حج

مرتضی آقایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: در این اردوی یک روزه مناسک حج از جمله طواف، سعی صفا و مروه، رمی جمرات و برائت از مشرکان به صورت نمادین و عملی توسط حجاج انجام شد.

وی افزود: ارتقاء سطح معنوی حجاج تلاش برای آشنایی حجاج با اعمال حج، زمینه‌سازی برای انجام صحیح اعمال در سرزمین وحی، جلوگیری از بروز خطا و اشتباه در انجام اعمال در عرصه واقعی حج و در نتیجه نماندن دینی بر گردن حجاج در مورد اعمال در سرزمین وحی، از اهداف برگزاری این اردو بود.

وی با اشاره شرکت 3 هزار نفر و برپایی 180 خیمه برای حجاج در این اردوی یک روزه گفت: تمام حجاج اعزامی از استان از تمام شهرستان‌ها حتی از شهرهای زلزله‌زده در این اردو حضور دارند.

آقایی با تاکید بر اینکه برای تمام کاروان‌های اعزامی از استان برای انجام اعمال برنامه زمان‌بندی منظمی در نظر گرفته شده گفت: طواف، سعی صفا و مروه، رمی جمرات و برائت از مشرکان به صورت نمادین و عملی توسط حجاج صورت گرفت.

رئیس دفتر حج و زیارت آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: اردوی با این سطح و در این حجم و شبیه‌سازی اعمال حج برای نخستین بار در کشور و در شهر تبریز برپا می‌شود.

این اردوی یک روزه با حضور تمام نفرات اعزامی از استان اعم از عوامل اجرایی و حجاج و با حضور نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی و با همکاری سپاه عاشورا در اردوگاه شهید تجلایی برگزار شد.

انتهای پیام/ش20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول