اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در حج و زیارت اردبیل:

حج بزرگ‌ترین معروف سیاسی است

خبرگزاری فارس: مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در حج و زیارت استان اردبیل گفت:‌ فریضه حج بزرگ‌ترین معروف سیاسی است چرا که با تجمع امت اسلامی استکبار از شکوه آنها به هراس و واهمه می‌افتد.

حج بزرگ‌ترین معروف سیاسی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام عبدالله بیدار ظهر امروز در همایش زائران بیت‌الله ‌الحرام در مسجد قدس اردبیل اظهار داشت: حجاج ایرانی نمایندگان انقلاب اسلامی و سفیران ارزش‌های ناب و خون‌های شهدا هستند.

وی با تاکید بر اینکه حج کنگره عظیم جهان اسلام است، خاطرنشان کرد: تلاش کنید آمادگی لازم را برای بهره‌برداری هر چه بیشتر از این سفر فراهم کنید چرا که حج یکی از ارکان اسلامی و جامع‌ترین عباد‌تها است.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در حج و زیارت استان اردبیل به برکات فراوان حج اشاره کرد و یادآور شد: حج آوردگاه و نمایشگاه دستیابی به بهشت بوده و لازم است زمینه را برای دستیابی به تقوای بیشتر در این کنگره عظیم فراهم کنیم.

بیدار ادامه داد: حجاج باید در راستای تحقق ارزش‌های دینی و اخلاقی تلاش وافری از خود نشان دهند چرا که مکه و مدینه محل نزول قرآن است.

این مسئول قرائت و فهم معانی این کتاب را در حرمین شریفین دارای تاثیرات شگرف در روح و روان زائران اعلام کرد و افزود: بهره‌گیری از معارف این حبل‌المتین الهی ما را به بالاترین درجه انسانیت سوق می‌دهد چرا که ما هر چه داریم از برکات این کتاب است.

بیدار، بر رعایت اخلاق اسلامی در این سفر بزرگ تاکید کرد و اظهار داشت: در برخوردها و رفت و آمدهای خود صبور و بردبار باشید و با همه کریمانه رفتار کنید تا ماندگار‌ترین سفر در خاطره شما باقی بماند.

وی حجاج را سفیران و پیام‌آوران انقلابی بزرگ و شهیدان سر‌افراز اعلام کرد و گفت: ملت‌های مسلمان دنیا امروز چشم امیدشان را به ایران دوخته‌اند و زائران تمام جهان اعمال و رفتار ما را زیر‌نظر دارند پس کوشش کنید در این سفر زینت مکتب اهل بیت باشید.

بیدار با تاکید بر اینکه اعمال و مناسک حج سخت و طاقت‌فرسا نیست، تصریح کرد: اما این مناسک نیازمند توجه جدی است بنابراین در تمام جلسات حاضر شده و دانش خود را افزایش دهیم تا بتوانیم از این سرزمین نورانی درس‌های معنوی را آموخته و آن را در زندگی خود به کار ببریم.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در حج و زیارت استان اردبیل همچنین پرهیز از تشریفات اضافی و خرید‌های بی‌حد و حصر را نیز مورد تاکید قرار داد و گفت:‌ هزینه‌ای را که در این راه صرف می‌کنید اگر به نیازمندان اختصاص دهیم ثواب بیشتری خواهیم برد.

بیدار بانوان را نیز به رعایت حجاب اسلامی در گفتار و رفتار دعوت کرد و اظهار داشت: انقلاب اسلامی اکنون نقش جهانی ایفا می‌کند و شما باید با اخلاق و رفتار خود الگوی بانوان جهان باشید.

این مسئول شرایط حج سال جاری را بسیار حساس دانست و یادآور شد: امروز که موج بیداری اسلامی بسیاری از کشورها را فرا گرفته است و دیکتاتورها یکی پس از دیگری سقوط می‌کنند اندیشه‌های امام راحل و افکار مقام معظم رهبری در حال تحقق است.

 

وی ادامه داد: در چنین شرایطی طبیعی است که بیمار‌دلان و کسانی که اتحاد امت اسلامی را نمی‌خواهند در پی تفرقه خواهند بود پس با رعایت شعار حج امسال که وحدت، بیداری و مسئولیت اسلامی نام گرفته است از هرگونه رفتار و گفتار تفرقه‌افکنانه پرهیز کنید.

بیدار اظهار داشت:‌ داعیه‌دار محرومان و مستضعفان، امام از نظر غایب، حضرت ولی عصر (عج) همه ساله در مراسم حج و در صحرای عرفات در جوار حجاج به مناجات با خدا مشغول است پس در آن ایام رفتار خود را طوری تنظیم کنید که سبب خشنودی آن حضرت شده و ظهور منجی عالم بشریت را طالب باشید.

انتهای پیام/ز10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول