اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار آذربایجان‌غربی:

حمایت از کشت صنعتی لازمه تحول در بخش کشاورزی است

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: تحول در حوزه کشاورزی تنها با حمایت از کشت صنعتی ممکن است.

حمایت از کشت صنعتی لازمه تحول در بخش کشاورزی است

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، غلامرضا دیزج‌نژاد در جلسه ستاد تنظیم بازار آذربایجان‌غربی که با حضور مسئولان ادارات مرتبط برگزار شد، اظهار داشت: تاکنون حدود 80 درصد سبد کالایی کارمندان استان تامین شده و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان باید برای هماهنگی با سایر دستگاه‌های اداری تصمیمات لازم را اتخاذ کند.

وی افزود: هیچ بهانه‌ای برای گرانفروشی در فصل بازگشایی مدارس پذیرفته نیست و باید با این پدیده به طور جدی برخورد شود تا دیگر فروشندگان متخلف نیز نسبت به اصلاح رفتار خود اقدام کنند.

دیزج‌نژاد تصریح کرد: در زمینه لوازم‌التحریر مدارس باید شاهد کاهش قیمت نیز باشیم و همچنین شاهد اقدامات متنوع و فرهنگ‌سازی برای خرید و فروش کالای ایرانی انجام گیرد.

وی در زمینه نمایشگاه‌های عرضه محصولات مدارس در شهرستان‌ها تاکید کرد: در این نمایشگاه‌ها باید غرفه‌هایی ایجاد شوند که تخفیف و کاهش واقعی قیمت کالا در آن‌ها مشاهده شود و خانواده نسبت به خرید ارزان‌تر و آسان‌تر لوازم از این غرفه‌ها اقدام کنند.

معاون برنامه‌ریزی استاندار آذربایجان‌غربی در ادامه خاطرنشان کرد: نمایشگاه‌ها نوعی تشویق برای ارائه تخفیف در بازارهای داخلی است تا به این ترتیب مردم برای خرید لوازم با کیفیت مناسب‌تر و قیمت پایین‌تر اقدام کرده و شاهد افزایش قیمت کالاهای نامرغوب در بازار نباشیم.

وی با تاکید بر تشکیل کمیته کنترل قیمت گوشت قرمز در استان گفت: این امر باید هرچه سریع‌تر توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در زمینه قیمت گوشت قرمز و مرغ انجام شود تا به این ترتیب شاهد ثبات در نرخ کالاهای اساسی خانوار باشیم.

دیزج‌نژاد ابراز داشت: در سال‌های اخیر درآمد کشاورزی استان متحول شده و تنها راه استمرار این شیوه حمایت از صنعتی‌سازی کشاورزی در شهرستان‌های مختلف است که باید توسط مسئولان مربوطه انجام شود.

معاون برنامه‌ریزی استاندار آذربایجان‌غربی خواستار تقویت پایانه صادرات میوه در استان شد و اذعان داشت: ساماندهی مراکز خرید میوه در سطح شهرها باید بیش از پیش مورد توجه مسئولان قرار گیرد چرا که یکی از دلایل افزایش قیمت کالا وجود بازارهای بدون مجوز و تلاش افراد برای گرانفروشی است.

وی تصریح کرد: هدف‌گذاری کشت گندم با آگاه‌سازی کشاورزان نسبت به کشت اصولی و همچنین حمایت از کشت این محصول می‌تواند موجب رونق تولید و رسیدن به میزان واقعی حجم تولید گندم در استان شود.

دیزج‌نژاد در پایان گفت: مشکل اساسی در استان‌های داخلی کشور بحث حمل و نقل کالا است اما در آذربایجان‌غربی به عنوان یکی از استان‌های مرزی و دارا بودن چند پایانه مرزی نباید این مشکل را شاهد باشیم چرا که هزینه حمل و نقل کالا در این استان بسیار پایین‌تر از سایر استان‌های کشور است.

انتهای پیام/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول