اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت اداره فرهنگ و ارشاد کهگیلویه

نمایشگاه تایپوگرافی در دهدشت برگزار شد

خبرگزاری فارس: نمایشگاه تایپوگرافی آثار آریو جوشن، هنرمند عضو انجمن هنرهای تجسمی شهرستان کهگیلویه در سالن نگارخانه مجتمع فرهنگی و هنری دهدشت دایر شد.

نمایشگاه تایپوگرافی در دهدشت برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، صبح امروز نمایشگاه تایپوگرافی آثار آریو جوشن، هنرمند عضو انجمن هنرهای تجسمی شهرستان کهگیلویه در سالن نگارخانه مجتمع فرهنگی و هنری دهدشت دایر شد.

آزاد خردمند در حاشیه افتتاح این نمایشگاه با اشاره به اهمیت و جایگاه هنر در جامعه و نقش هنر در تعالی بشریت اظهار داشت: 35 اثر این هنرمند با الهام از آیات قرآنی و ادبیات کهن تهیه و در معرض دید عموم گذاشته شده است.

وی بیان داشت: این نمایشگاه با حضور فرماندار و تعدادی از مسئولان فرهنگی شهرستان کهگیلویه صبح امروز افتتاح شد و تا سوم مهرماه پذیرای علاقه‌مندان به هنر تایپوگرافی می‌باشد.

خردمند تصریح کرد: تایپوگرافی شاخه‌‌ای از گرافیک است که با استفاده از حروف چاپی روحیه و کاراکتر ثابتی را به حروف می‌‌دهد و با تغییرات مختلف به مفهوم و هدف گرافیست نزدیک می‌‌شود و انواع مختلفی مثل تایپوگرافی انگلیسی، فارسی و حتی اشکال تایپوگرافی شده را دارد. 

وی با بیان اینکه هنوز معادلی فارسی برای تایپوگرافی ساخته نشده است، افزود: این کلمه بین بسیاری از گرافیست‌ها و وب سایت‌های طراحی رد و بدل می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه در شهرستان کهگیلویه استعدادهای نابی در زمینه‌های هنری وجود دارد، خاطرنشان کرد: قطعا با حمایت و جهت‌دهی صحیح به این استعدادها می‌توان کهگیلویه را به عنوان یکی از قطب‌های ایران در زمینه هنری معرفی کرد.

وی کاربردی کردن و به کار بردن دست ساخت‌های هنرمندان به خصوص گرافیست‌ها، خطاط‌ها، مجسمه‌سازها و نقاش‌ها را بسیار مهم دانست و بیان داشت: با این کار علاوه بر آشنا کردن عامه مردم به کار هنرمندان می‌توان به عنوان یک عامل اساسی در ایجاد انگیزه در هنرمندان و شکوفایی استعدادهای جوانان کمک کرد.

این مقام مسئول در فرهنگ و ارشاد کهگیلویه با بیان اینکه این نهاد با تمام توان از هنرمندان شهرستان حمایت می‌کند، ابراز داشت: کاربردی و نهادینه کردن کار هنرمندان در سطح جامعه از وظایف اصلی همه نهادهای فرهنگی است.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول