اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی قم:

8 غرفه نمایشگاه دائمی در آتش سوخت

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی قم گفت: در آتش‌سوزی روز جمعه در نمایشگاه بین‌المللی قم فقط هشت غرفه از این نمایشگاه طعمه حریق شد.

8 غرفه نمایشگاه دائمی در آتش سوخت

عباس جعفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به علل آتش‌سوزی دو روز گذشته نمایشگاه بین‌المللی استان قم بیان کرد: بر اثر این حریق هشت غرفه پوشاک، لوازم التحریر و ... خاکستر شد.

وی با بیان اینکه آتش‌سوزی نمایشگاه دائمی استان قم به صورت غیر عمد رخ داده است تصریح کرد: برای جلوگیری از این‌گونه حوادث باید مسائل ایمنی چون نصب سنسور ضد حریق و...در چنین اماکنی رعایت شود تا شاهد چنین حادثه‌هایی نباشیم.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی استان قم ابراز داشت: بر اثر این حادثه هشت غرفه در آتش سوخت که میزان خسارت در این سوختگی‌ها به 80 تا 100 درصد می‌رسد.

وی با بیان اینکه از کل تعداد غرفه‌های فعال در محل نمایشگاه دائمی استان قم پنج درصد دچار حریق شدند گفت: پس از اعلام این حادثه خودروهای آتش‌نشانی در مدت زمان یک دقیقه خود را به محل حادثه رساندند.

جعفری تاکید کرد: سرعت عمل در مهار کردن حادثه آتش‌سوزی نمایشگاه بین‌المللی استان قم موجب جلوگیری از یک حادثه عظیم شد.

وی بیان کرد: در این حادثه دو غرفه عرضه لوازم خانگی به صورت 100 درصد، غرفه عرضه کت و شلوار به صورت 100 درصد، غرفه عرضه پوشاک 100 درصد، دو غرفه عرضه لوازم التحریر به صورت 100 درصد، غرفه عرضه کیف و کمربند به صورت 100 درصد و دو غرفه مواد غذایی و لوازم بهداشتی و پوشاک هرکدام 50 درصد آسیب دیدند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی استان قم ادامه داد: در این عملیات دو نفر از نیروهای آتش‌نشان دچار برق گرفتگی شدند و یک نفر هم دچار دود گرفتگی با حالت خفگی شد که اکنون وضعیت آنان بهبود یافته است.

وی با بیان اینکه برای اطفاء حریق از هفت ایستگاه آتش‌نشانی به محل حادثه نیرو اعزام شد، تصریح کرد: در لحظات اولیه دو خودرو از ایستگاه یک آتش‌نشانی و بقیه از ایستگاه‌های دیگر این سازمان به محل آتش سوزی اعزام شدند.

جعفری با بیان اینکه مهار این حادثه در زمانی کوتاه انجام شد گفت: 30 نفر از نیروهای آتش‌نشانی برای خاموش کردن آتش حضور داشتند.

وی با بیان اینکه اگر آتش مهار نمی‌شد خسارات فراوانی به ساختمان نمایشگاه و اجناس داخل غرفه‌ها وارد می‌شد بیان کرد: در صورتی که آتش‌نشانی دیر به محل اعزام می‌شد در عرض 10 دقیقه اجناس داخل نمایشگاه خاکستر شده و سقف آن نیز فرو می‌ریخت.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول