اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون شهردار مشهد خبر داد

افتتاح نخستین دفتر صندوق توسعه شهری آسیا در مشهد

خبرگزاری فارس: معاون شهردار مشهد گفت: نخستین دفتر صندوق توسعه شهری در آسیا، به‌زودی در مشهد افتتاح می‌شود.

افتتاح نخستین دفتر صندوق توسعه شهری آسیا در مشهد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدمهدی برادران ظهر امروز در نشستی خبری در دفتر همکاری‌های بین‌المللی علمی شهرداری مشهد در مجتمع آلتون مشهد، اظهار کرد: امروزه به موازات دیپلماسی دولت‌ها، دیپلماسی میان شهرها نیز گسترش پیدا کرده است و شهر مشهد نیز به‌عنوان یک کلانشهر مذهبی، می‌تواند در این زمینه نقش بسیار مهمی ایفا کند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهری شهرداری مشهد ادامه داد: البته مهیا شدن دیپلماسی شهری، نیازمند بسترسازی‌های کلانی است و با تدابیر انجام شده از سوی شهرداری مشهد، گام‌های موثری در این زمینه برداشته شده است.

برادران عنوان کرد: در اجلاسی که سال گذشته در برزیل برگزار شد، مشهد به عضویت هیئت مدیره کلانشهرهای دنیا درآمد و شهردار مشهد نیز در ردیف اعضای اصلی هیئت مدیره متروپلیس درآمد.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری ششمین مجمع جهانی شهرهای دنیا در ناپل ایتالیا بیان کرد: این گردهمایی با موضوع آینده شهری در محورهای طراحی شهری، نهادها و مقررات، شهرهای مولد و حمل و نقل شهری برگزار شد و از جمهوری اسلامی ایران نیز سه هیئت متشکل از نمایندگان دولت، نمایندگان شهرداری تهران و شهرداری مشهد حضور پیدا کردند.

برادران افزود: نزدیک به 400 مقاله در این گردهمایی ارائه شد و هیئت مشهد نیز یک مقاله ارائه کرد، علاوه بر آن، کتابی نیز در حوزه مدیریت شهری که از سوی سازمان ملل متحد تائید شده بود، ترجمه  و در این همایش ارائه شد.

وی گفت: در این همایش، از مشهد به‌عنوان یکی از فعال‌ترین مراکزی که در زمینه آموزش‌های شهری فعالیت می‌کند، تقدیر شد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهرداری مشهد تصریح کرد: از مهم‌ترین دستاوردهای این همایش برای هیئت مشهدی، نشست‌های مشترکی بود که با شهردار ناپل، شهردار استانبول و با مجموعه‌ای از اتحادیه‌های جهانی برگزار شد و علاوه بر آن، تفاهم‌نامه‌های زیادی نیز در حوزه‌‌های شهری، منعقد شد.

برادران عنوان کرد: علاوه بر این اجلاس، نمایشگاهی نیز در حاشیه آن برگزار شد و نمایندگان جمهوری اسلامی ایران در آن حضوری فعال داشتند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهرداری مشهد اظهار کرد: صندوق توسعه مدیریت شهری نیز یکی از مراکز دیگری است که در زمینه مدیریت شهری فعال است و دفتر مرکزی این صندوق در پاریس است و نمایندگی آن در آمریکای لاتین برعهده مکزیک است و به ‌فضل الهی قرار است نمایندگی این صندوق در آسیا، 13 مهرماه در مشهد افتتاح شود.

برادران افزود: شهردار مشهد نیز یکی از اعضای اصلی هیئت مدیره این صندوق است و امیدواریم  با افتتاح دفتر این صندوق در مشهد، گام‌های مهمی در عرصه دیپلماسی بین‌شهری برداشته شود.

انتهای پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول