اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار تبریز اعلام کرد

افتتاح نهایی بزرگ‌ترین پروژه عمران شهرداری با حضور رحیمی

خبرگزاری فارس: با حضور معاون اول رئیس‌جمهور، بزرگ‌ترین پروژه عمران شهرداری تبریز فردا به بهره‌برداری کامل و نهایی می‌رسد.

افتتاح نهایی بزرگ‌ترین پروژه عمران شهرداری با حضور رحیمی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، علیرضا نوین اظهار کرد: طرح تبادل امام علی(ع) به عنوان بزرگ‌ترین پروژه عمرانی شهرداری در حالی فردا صبح و با حضور مقامات ارشد دولتی و استانی مورد بهره‌برداری کامل و نهایی قرار می‌گیرد که این طرح عظیم به جهت اهمیت بالای خود، نقش موثری در کاهش ترافیک خودروهای ورودی به شهر و نیز تبادل و تقسیم بار ترافیکی در ورودی شرقی تبریز خواهد داشت.

وی افزود: این طرح که در واقع می‌توان از آن به عنوان شاهرگ ترافیکی شهر تبریز یاد کرد، پیش از این با اجرا و اتمام بخش‌ها و قسمت‌های مختلف و رمپ و لوپ‌های ورودی و خروجی به تبریز و بالعکس، پیشرفت قابل توجهی داشته و اینک با اتمام بخش‌ها و قسمت‌های باقی‌مانده آماده بهره‌برداری کامل شده است.

شهردار تبریز گفت: اهمیت و ارزش این طرح بزرگ عمرانی و خدماتی از آن جهت است که تاکنون بالغ بر 500 میلیارد ریال برای اجرا و تملک پروژه از سوی شهرداری تبریز هزینه شده است.

نوین در بخش دیگری از سخنان خود از طرح تبادل امام علی(ع) به عنوان مهم‌ترین و اصلی‌ترین شریان و شاهرگ ترافیکی شما به جنوب و شرق به غرب تبریز یاد و خاطرنشان کرد: با اتمام و تکمیل این طرح بزرگ ترافیکی، بخش عمده‌ای از بار ترافیکی ورودی به تبریز در مسیرهای دروازه تهران، اتوبان‌های شهید کسایی و پاسداران کاهش خواهد یافت و با تسهیل عبور و مرور وسایط نقلیه در این مسیر و نیز تبادل ترافیک شهری از طریق این تقاطع بزرگ و عظیم بسیاری از مشکلات شهروندان و خودورهای ورودی به شهر مرتفع خواهد شد.

نوین افزود: ورودی هر شهر به منزله ویترین و نشان‌دهنده فرهنگ و هویت کالبدی همان شهر است و شهرداری در سال‌های اخیر توجه ویژه‌ای به ساماندهی ورودی اصلی شهر و زیباسازی شهر نشان داده است.

وی افزود: طرح تبادل امام علی(ع)، به عنوان بزرگ‌ترین پروژه عمران شهری شمال‌غرب کشور با 60 هکتار مساحت در  اراضی خلعت‌پوشان واقع شده و به عنوان تقسیم‌کننده ترافیک مابین اتوبان پاسداران، شهید کسائی و مرکز شهر تبریز ایفای نقش می‌کند.

نوین همچنین هزینه اجرا و تملک این پروژه را 500 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: این طرح بزرگ علاوه بر نقش کاهش ترافیک و تسهیل در رفت و آمد در زیبایی ورود شرق شهر تبریز نیز موثر خواهد شد.

وی افزود: طرح تبادل امام علی(ع) دارای 12 مسیر ورود و خروج به طول 12 کیلومتر است که در تسهیل و روان‌سازی ورودی شرق تبریز موثر خواهد بود.

شهردار تبریز با اشاره به اهداف اجرایی این طرح بزرگ عمرانی ترافیکی گفت: اتصال کمربندی‌های شمالی و جنوبی به یکدیگر، تقسیم ترافیک مابین کمربندی شمالی و جنوبی و جاده تبریز به تهران، ایجاد 16 مسیر دسترسی مختلف رفت و برگشت، دو بانده کردن مسیر دسترسی به باسمنج و شهرک خاوران و تلاش برای زیباسازی ورودی شهر از جمله اهداف مورد نظر شهرداری در اجرای این طرح بزرگ به شمار می‌رود. 

انتهای پیام/و30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول