اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی بجنورد:

قصور شهرداری بجنورد عامل اختلال در فعالیت کتابخانه‌ها است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی بجنورد گفت: قصور شهرداری بجنورد عامل اختلال در فعالیت کتابخانه‌های عمومی این شهرستان است.

قصور شهرداری بجنورد عامل اختلال در فعالیت کتابخانه‌ها است

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان‌شمالی، محسن امیری با اشاره به عدم واریز نیم درصد سهم کتابخانه‌های عمومی و بروز اختلال در فعالیت و اداره کتابخانه‌ها اظهار کرد: با توجه به عدم واریز سهم کتابخانه‌های عمومی توسط شهرداری بجنورد فعالیت کتابخانه‌های عمومی شهر بجنورد دچار اختلال شده است.

وی افزود: با توجه به جلسات متعدد و مکاتبات فراوان و همچنین دیدار حضوری با دژهوت شهردار بجنورد متأسفانه بعد از گذشت شش ماه از سال 91 هیچ مبلغی در قالب نیم درصد سهم کتابخانه‌های عمومی از طرف شهرداری بجنورد به حساب انجمن کتابخانه‌های عمومی واریز نشده است.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی بجنورد تصریح کرد: با توجه به هزینه‌های جاری کتابخانه‌های عمومی و همچنین بدهی بالای فیش‌های مصرفی (آب، برق، گاز و تلفن و...)  کتابخانه‌های عمومی از طرف اداره‌های مربوطه در چند مورد دچار قطعی شده است که در فعالیت کتابخانه‌های عمومی اختلال ایجاد شده است.

وی یادآور شد: با توجه به فعالیت شبانه‌روزی کتابخانه عمومی علامه دهخدا که بزرگ‌ترین کتابخانه عمومی استان در حال حاضر بوده مصارف کتابخانه رشد قابل ملاحظه‌ای داشته که از عهده اداره کتابخانه شهرستان خارج است.

امیری به سرانه پایین فضای مطالعاتی در شهر بجنورد اشاره کرد و گفت: از طرف نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور مجوز راه‌اندازی دو باب کتابخانه عمومی استیجاری به اداره کتابخانه‌های عمومی بجنورد داده شد که با توجه به رشد فزاینده هزینه رهن و اجاره فضای کتابخانه در این شهر و در صورت عدم مساعدت شهرداری بجنورد در پرداخت نیم درصد سهم کتابخانه‌های عمومی به فعالیت این دو باب کتابخانه عمومی نیز پایان داده خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس ماده شش قانون تاسیس و نحوه اداره کتابخانه‌های عمومی کشور، شهرداری‌ها موظف به پرداخت حداقل نیم درصد از درآمدهای خود برای اداره کتابخانه‌های عمومی به حساب انجمن کتابخانه‌های عمومی هستند.

انتهای پیام/و30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول