اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یادداشت فارس از کاستی‏‌های شهر پردیس

فقدان نهادهای خدماتی در پرجمعیت‏‌ترین شهر شرق تهران

خبرگزاری فارس: فقدان دفاتر اداری و نهادهای خدماتی در شهر جدید پردیس به عنوان پرجمعیت‌‏ترین شهر شمال‏‌شرق استان تهران مشکل‏‌ساز شده است.

فقدان نهادهای خدماتی در پرجمعیت‏‌ترین شهر شرق تهران

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، ایجاد نهادهای خدماتی در مناطق شهری می‏تواند با کاستن از مسافرت‏های غیرضروری شهروندان، علاوه بر ایجاد بسترهای مناسب برای مصرف بهینه سوخت و انرژی، از اتلاف وقت پرارزش مردم نیز جلوگیری کند.

البته این حقیقت که راه‌‏اندازی دفاتر دستگاه‏های عمرانی و خدماتی باید با جمعیت مناطق مسکونی هدف مطابقت داشته باشد، یا آنکه مراکز مذکور را بیش از پیش باید در نقاط تمرکز جمعیتی نواحی برای استفاده مردم سایر نقاط ایجاد کرد نیز سخنی برگرفته از منطق و کاملاً قابل درک است.

اما فقدان نهادهای خدماتی در پرجمعیت‌‏ترین شهر شمال شرق شرق استان تهران و بی‏‌میلی برخی دستگاه‏ها برای گشایش دفاتر در آن موضوعی است که از منطق کمی به دور است.

پردیس، از جمله شهرهای جدید استان تهران و نقاط مسکونی اقماری پایتخت قلمداد می‏شود که در حاشیه مسیر جاده تهران ـ شمال و بر دامنه‏‌های رشته کوه‏های البرز استقرار یافته است.

این جوان‏شهر 17 ساله با هدف گسیل سرریز جمعیت رو به ازدیاد پایتخت به این نقطه از شمال‏‌شرق استان تهران کار ساخت واحدهای مسکونی خود را آغاز کرد.

پردیس امروز براساس آمارهای غیررسمی نزدیک به 100 هزار نفر را در خود گنجانده است و بر اساس طرح تفصیلی، جمعیت آن به زودی تا مرز 600 هزار نفر نیز می‏رسد.

حال با وجود راه‌‏اندازی و خدمات‏‌رسانی نهادهای مختلف اداری در شهرهایی به مراتب کم‏‌جمعیت‌‏تر از پردیس، این سوال را در اذهان مردم ساکن در آن ایجاد کرده است که چرا باید ما از چنین امکاناتی با برخورداری از جمعیت بیش از سایر نقاط حاشیه‏ای محروم مانده و برای انجام امور اداری خود مجبور به انجام مسافرت‏های کوتاه و بلند به نقاطی با جمعیت کمتر باشیم.

در حال حاضر به غیر از چند نهاد که با درکی صحیح از نیاز مردم پردیس نسبت به ایجاد دفاتر اداری خود در این شهر اقدام کرده‏اند، خبری از سایر دستگاه‏ها نیست.

انتهای پیام/ع20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول