اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش نیکشهر:

روستاهای نیکشهر با مشکل کمبود فضای اجاره‌ای مواجه است

خبرگزاری فارس: مدیر آموزش و پرورش نیکشهر گفت: با توجه به افزایش کلاس ششم، در روستاهای نیکشهر با کمبود فضای اجاره‌ای مواجه هستیم.

روستاهای نیکشهر با مشکل کمبود فضای اجاره‌ای مواجه است

به گزارش خبرگزاری فارس از نیکشهر، یونس اربابی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش این شهرستان اظهار داشت: تعامل و همدلی بین آموزش و پرورش و مسولان شهرستان وجود دارد و نیکشهر با توجه به مناطق پنج‌گانه خود گستردگی زیادی دارد و با توجه به این گستردگی حتماً نارسایی‌هایی در آن به وجود خواهد آمد.

وی از موارد مثبت این شهرستان پویایی و تلاش برای تحصیل عنوان کرد و افزود: در حوزه خواهران که 6 هزار و 100 نفر دختر و 6 هزار و 600 نفر پسر تحصیل می‌کنند نشانه استقبال زیاد آنان از تحصیل است.

مدیر آموزش و پرورش نیکشهر ادامه داد: ما هم به دنبال تقویت فضای همدلی هستیم و با جدیت درصدد حل مسائل و مشکلات بوده و نیروی انسانی خوشبختانه از نظر خروجی در این منطقه با توجه به بومی بودن اکثر آنها، اندک بوده و تنها مشکل کمبود فضای اجاره‌ای در روستاهاست که با توجه به افزایش کلاس ششم به دنبال حل آن خواهیم بود و کلاس‌های ضمن خدمت برای آموزش معلمان پایه دوم و ششم برگزار شده و نگرانی وجود ندارد.

عبدالمجید نارویی رئیس آموزش و پرورش فنوج هم از تشکیل کمیته‌های پروژه مهر، صدور تمام ابلاغ‌ها در همه مقاطع، اخذ مجوز مدارس غیر انتفاعی و راه دور خبر داد.

رئیس آموزش و پرورش منطقه لاشار هم گفت: تحویل کتب به مدیران مجتمع، برگزاری جلسه با مدیران و اولیا و سازماندهی همه نیروها انجام شده است.

خلیل خداپرست به مسائل و مشکلات آموزشی در لاشار اشاره کرد و افزود: تنها مشکل، وجود 23 مدرسه با فضای خشت و گل است که امیدواریم این مشکل حل شود.

رئیس آموزش و پرورش قصرقند هم در این جلسه اظهار داشت: آموزش و پرورش قصرقند پویا، مستعد و دارای نیروهای فعال هستند که امیدوارم خدمتگزاری لایق برای آن منطقه باشم.

عبدالمجید تاجی بیان کرد: مشکلات منطقه با همراهی خوبی که امامان جمعه، معتمدین و دهیاران دارند با راهکار و همیاری آنها برطرف می‌شود.

وی گفت: با ارسال کلاس‌های پیش ساخته کانکس، کمبود فضا حل خواهد شد.

رئیس آموزش و پرورش منطقه بنت گفت: مشکلات با یاری معتمدین کمتر شده و در منطقه استعدادها زیاد و نهفته و محدودیت‌ها هم زیاد بوده که به دنبال راهکاری برای کم کردن این محدودیت‌ها هستیم.

محمد حکیم کریم‌زایی افزود: نیاز به مدرسه شبانه‌روزی در این منطقه با توجه به استعدادهای زیاد داریم.

وی بیان کرد: یکی از دانش‌آموزان بخش بنت، رتبه 400 در آزمون سراسری دانشگاه را کسب کرده است.

بخشدار مرکزی شهرستان نیکشهر هم گفت: مشکل سرویس‌دهی مدارس با اختصاص اعتبار حل خواهد شد.

فریدون دانشفر بیان کرد: حصارکشی مدارس سبب مشکلاتی برای دانش‌آموزان در طول سال تحصیلی و خود مدرسه در طول تعطیلات خواهد بود.

وی افزود: با توجه به این طرح با کمبود معلم و فضا مواجه بوده و نباید معلم در آغاز سال جدید دغدغه کلاس جدید را داشته باشد.

بخشدار مرکزی نیکشهر ادامه داد: کلاس‌های پیش ساخته زودتر به مدارس ارسال شود تا دانش‌آموزان از فضایی که شایسته آموزش و پرورش نیست، استفاده نکنند.

بخشدار لاشار نیز گفت: در مدارس سنگی مشکل داریم و در بحث فضای آموزشی نیز کمبودهایی وجود دارد. 

عبدالمجید امرا افزود: نقل و انتقالات معلمان با پارتی‌بازی هست و معلمان ماندگاری ندارند و جابه‌جایی با بند پ در لاشار مشکل‌ساز شده است که بعضی دستگاه‌ها در این مورد تلاش می‌کنند.

وی افزود: مدارسی که در حال مقاوم‌سازی هستند تا مهر آماده نمی‌شوند که موجب ایجاد مشکل برای آموزش و پرورش خواهد شد زیرا تأخیر در تحویل آن حتی دو ساعت هم قابل جبران نخواهد بود.

بخشدار لاشار همچنین گفت: در طرح روستای مرکزی، دختران دانش‌آموز در مقطع دبیرستان با وانت‌بار جابه‌جا می‌شوند که در شأن نظام اسلامی نیست و باید چاره‌اندیشی شود.

امرا بیان کرد: سالن ورزشی دانش‌آموزان به خاطر یک کفپوش هنوز آماده نیست و نمی‌دانیم تا کی آماده می‌شود.

جمشید سارانی بخشدار فنوج هم اظهار داشت: دانش‌آموزان این بخش توفیق کسب مقام‌های کشوری را داشته‌اند و تفاهم و همدلی بین آنها وجود دارد همچنین در هوشمندسازی مدارس کارهایی انحام شده است.

عبدالله رئیسی رئیس شورای اسلامی  شهرستان نیکشهر هم خواستار احداث مدارس شبانه‌روزی پسرانه و دخترانه در مراکز بخش‌ها و دهستان‌های پرجمعیت شد.

انتهای پیام/آ10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول