اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات ایران:

ایران با کمبود متخصص سایبری و مجازی مواجه است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات ایران گفت: ایران اسلامی در زمینه فعالیت‏های سایبری و مجازی با کمبود متخصص مواجه است.

ایران با کمبود متخصص سایبری و مجازی مواجه است

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سعید مهدیون ظهر امروز در آیین معارفه نخستین مدیر‏کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان اظهار داشت: پرداختن به فضای مجازی در ایران با ورود اینترنت جدی شد و فعالیت‏ها در این زمینه سرعت بیشتری به خود گرفت.

وی با بیان اینکه باید از ظرفیت‏های به وجود آمده در فضای مجازی به خوبی استفاده کرد، ادامه داد: مسائل مختلف و متعددی به حوزه فناوری اطلاعات و اقدامات مجازی مترتب است و باید دانست که این فضا به طور ذاتی ناامنی‏های خاص خود را دارد.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات ایران اضافه کرد: رشد و توسعه فضای مجازی در جهان امروز توسط سازمان‏های بین‏المللی و غربی صورت می‏گیرد و باید بدانیم که در داخل کشور از این ابزارها چگونه بهره‏برداری کنیم.

مهدیون افزود: در حال حاضر بدون تردید شاهد جنگ سایبری علیه کشورمان هستیم و نخستین سلاح‏های سایبری نیز به اذعان خود غربی‏ها، علیه ایران اسلامی به کار گرفته شد.

وی گفت: باید مراقب خطرات این سلاح‏ها بود و به طور مثال اگر فقط مرکز صورتحساب تلفن همراه در کشور مورد هجوم قرار گیرد و در اقدامی یک صفر به قبض‏های تلفن همراه افزوده شود، تبعات منفی بسیاری در جامعه به همراه خواهد داشت.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات ایران افزود: گاهی اتفاق می‏افتد که خودمان به دشمن فرصت می‏دهیم و با خرید برخی کالاها در حوزه مجازی به او یاری می‏رسانیم که به ما هجوم بیاورد و امروز باید بسیار مراقب این قبیل حرکات بود.

مهدیون با بیان اینکه ایران اسلامی در زمینه فعالیت‏های سایبری و مجازی با کمبود متخصص به خصوص در ادارات دولتی مواجه است، تصریح کرد: آمارها و شاخص‏های جهانی در حال حاضر برای ما فضایی را ایجاد کرده و به مردم القا می‏کند که «فوراً بخر، نصب و استفاده کن» و این خطری است که باید پیرامون آن بیشتر دقت شود.

وی افزود: اگر در فضای سایبری، نکات امنیتی را رعایت نکنیم در حقیقت در حال خرید ابزارهای جنگی دشمن علیه خودمان هستیم و این امر در برهه کنونی بسیار حائز اهمیت است.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات ایران تاکید کرد: همواره باید توسعه متوازن در نظر گرفته شود و امروز لازم است تا بین توسعه و امنیت توازنی منطقی ایجاد کنیم.

مهدیون افزود: دیدگاه امنیتی از ابتدای کار باید با طراحی‏ها مخلوط شود و به سمت تولید محصولات بومی حرکت کنیم.

انتهای پیام/ش20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول